Urbanisme

Anul·len el projecte de vial a Can Turon perquè contravé al pla general de Girona

Pel jutjat contenciós administratiu, el carril construït per l’obertura del Leroy Merlin el 2019 ocupa massa zona verda

L’Ajuntament presenta un recurs al TSJC

Una sentència del jutjat contenciós administratiu número 3 de Girona ha anul·lat un projecte urbanístic de l’Ajuntament gironí. El jutge resol que el vial de Can Turon, a tocar del sector de l’Avellaneda, contravé al pla d’ordenació urbanística municipal (POUM) –o pla general– de Girona perquè ocupa massa superfície de zona verda (més del 10%).

El vial va ser construït per desdoblar i ampliar el ramal de sortida de la C-65 al nus de la intersecció amb l’N-II a Girona, al final de la carretera de Barcelona, coincidint amb l’obertura del centre comercial de Leroy Merlin. Segons un estudi de mobilitat, calia fer el tercer carril perquè el trànsit fos més fluid al voltant del complex comercial tant en l’entrada a Girona per la carretera de Barcelona (venint des de Quart per la C-65) com en la sortida de la ciutat (venint de l’AP-7 en direcció a l’Avellaneda i Fornells de la Selva o a Cassà de la Selva).

Pocs mesos després de l’obertura del Leroy Marlin, Bauhaus, a través de la seva empresa mare Werkhaus, va impugnar el projecte de Can Turon perquè considerava que no s’havien seguit els passos normatius per no retardar l’obertura del Leroy Merlin. Fonts de la companyia alemanya han preferit ara no valorar la resolució.

“Espai de vialitat”

La sentència, del 21 d’abril, sosté que l’obra de Can Turon supera el 10% de zona verda perquè inclou un espai aïllat de 210 m². Pel magistrat, l’espai és “un únic espai de serveis viaris”, i no una zona d’esbarjo o per amortir l’impacte de la infraestructura com sosté el consistori. Segons el jutge, el vial fa 1.197 m² (dels 10.510 m² de tot l’àmbit), cosa que contravé a l’article 148.2 del POUM, que concedeix un màxim de 10% de zona verda en parcs i jardins urbans “per a aparcament i trànsit rodat”.

L’Ajuntament i Leroy Merlin han presentat un recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). La resolució del contenciós administratiu anul·la dos acords de la junta de govern que aprovaven el projecte constructiu (un del novembre del 2018 i un altre del febrer del 2019). El consistori va tramitar el vial, però Leroy Merlin va assumir majoritàriament el cost del carril (632.275 euros) perquè hi tenia condicionada la llicència d’obertura. El centre de bricolatge, obert el 2019, va significar una inversió de 31 milions d’euros.

D’altra banda, el juny del 2020, el TSJC va declarar nul·la la llicència donada per la Generalitat al centre de bricolatge. El govern va esmenar el procediment i la hi va concedir fa uns mesos, detalla el regidor d’Urbanisme, Lluís Martí (Junts).

LA DATA

15.06.19
Va ser
el dia que Leroy Merlin va obrir el seu centre de Girona. Ocupa 11.500 m² i hi va invertir 31 milions.

LA XIFRA

11,38
per cent
de zona verda ocupa el tercer carril del vial de Can Turon, segons la sentència; pel consistori, un 9,40%.

LA FRASE

La suma de 987 m² i de 210 m² són 1.197 m², és a dir, un 11,38%, superior al 10% que permet l’article 148.2 del POUM
Fragment de la sentència


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona