Serveis

Tarragona tindrà per primer cop en cap de setmana servei de bus a l'aeroport de Reus

La Generalitat n'acorda la implantació amb la companyia Hispano Igualadina, a canvi de perdre viatges els dies laborables

Un viatger de Tarragona que hagués de volar des de o fins a l'aeroport de Reus en cap de setmana no tenia fins aquest dissabte, demà passat, cap possibilitat d'agafar un autobús directe que fes el trajecte en cap de setmana o festiu. Ahir al migdia, de fet, al mateix estand d'informació de l'aeroport, encara recomanaven que, per arribar a Tarragona un dia no laborable, el millor era agafar un autobús municipal fins a Reus –ja fos fins a l'estació de busos o la de trens–, i allà un bus interurbà fins a la Imperial Tarraco o un tren fins a la Part Baixa. El director de Política Territorial al Camp, Joaquim Margalef, avançava tanmateix hores després l'acord a què havien arribat, tot just la vigília, responsables de la Generalitat amb el cap de servei d'Hispano Igualadina: «Els vam demanar que fessin el servei també el cap de setmana, i s'ha acordat aprofitar la línia entre Tarragona i Reus que arriba al parc Sant Jordi.» Ell mateix en donava més detalls: «Encara s'ha d'acabar d'estudiar, però de moment es posaran en marxa quatre viatges el cap de setmana i n'hi haurà sis la resta de dies, tants com a l'agost però tres menys que fins ara, per tal d'equilibrar millor el servei.» A l'expectativa de confirmar-se els nous horaris definitius, Margalef ja indicava que «la idea és que el primer bus surti de Tarragona i arribi a l'aeroport amb temps per al primer vol del matí, i l'últim de la nit torni a Tarragona un cop hagi arribat el darrer vol». Amb els nous horaris acordats per l'agost, de fet, ja es van remodelar els que havien funcionat fins llavors per complir aquestes premisses, es van avançar o endarrerir alguns viatges i se'n van eliminar tres per sentit, els que es feien des de la Imperial Tarraco al voltant de les deu del matí, les tres de la tarda i les set del vespre, i els que passaven per l'aeroport, cap a Tarragona, a dos quarts de vuit i dos quarts de nou del matí, i poc abans de les dues del migdia.

«No n'hi havia demanda»

El representant del govern evitava ahir fer sang de la manca d'aquest servei fins ara, i ho justificava pel fet que «no n'hi havia demanda, o molt poca». I és que Margalef recorda que fins fa molt poc «del milió de passatgers que anualment tenia l'aeroport, tres quartes parts eren d'operadors turístics que després marxaven cap a Salou i Cambrils, i de la resta molts anaven a Barcelona». L'ampliació en els darrers mesos de l'oferta de Ryanair, que ja té 23 itineraris des de Reus, ha obligat tanmateix a reorganitzar-hi ara les connexions del transport públic. Des del 15 de juny, així, l'Ajuntament de Reus hi ha doblat de 10 a 20 el nombre de viatges del bus municipal, a manera d'aerobús, de manera que coincideixen tant com és possible amb la sortida i arribada de vols. La Hispano Igualadina també té en concessió les connexions fins a l'estació de Sants de Barcelona, igualment d'acord amb els serveis de Ryanair –amb 14 busos diaris d'anada a la capital i 8 de tornada–, mentre que Plana explota l'itinerari fins a la Pineda, Salou i Cambrils, amb 9 viatges diaris a l'aeroport i fins a 15 en sentit contrari.

ELS HORARIS ENTRE L'AEROPORT DE REUS I TARRAGONA (*)

De dilluns a divendres, fins al 15 de setembre
Sortides des de Tarragona: 05.15 h, 09.15 h, 13.15 h, 14.45 h, 18.30 h, 21.15 h
Sortides des de l'aeroport: 10.30 h, 12.45 h, 16 h, 18.30 h, 20.45 h, 00.15 h
Caps de setmana i festius (**)
Sortides des de Tarragona: 05 h, 09 h, 14.30 h, 18.15 h
Sortides des de l'aeroport: 10.30 h,
16 h, 20.45 h, 0.30 h
(*) en tots els casos els trajectes duren uns 15 minuts
(**) pendents de confirmació

L'EMT insisteix a cobrir la ruta

L'acord encara era ahir tan recent que ni els mateixos informadors d'Hispano Igualadina n'havien estat assabentats, i es remetien encara als horaris de l'agost, només per a dies laborables, que provisionalment s'havia acordat de prorrogar dues setmanes, fins al 15 de setembre. El regidor de Mobilitat de Tarragona, Carles Castillo, estava també a l'expectativa de les converses i agraïa l'«esforç de l'empresa i la Generalitat», si bé denunciava altre cop la «precarietat» del servei i ja avisava que «és inacceptable per a la ciutat que els caps de setmana no hi hagi un bus directe a l'aeroport, s'hi continua treballant i es pressionarà el que calgui i a qui calgui, i s'exigirà que hi hagi el màxim nombre de viatges o almenys que casin amb els vols». Castillo, això sí, insisteix que «la solució comporta que l'Empresa Municipal de Transports (EMT) entri en la concessió», amb la idea «d'implantar un aerobús, com es fa a Barcelona, amb un vehicle i un xofer propis». «Estem oberts a negociar i a pagar si fa falta a la concessionària per fer-lo nosaltres, però volem un servei digne i en condicions per a una capital com Tarragona», clou.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a