Badalona aposta per la creació de zones 30 per «pacificar» el trànsit
Aquest any s'invertiran més de 400.000 euros per fer àrees de velocitat restringida en diferents barris
La majoria de carrers de la ciutat són susceptibles de convertir-se en zones 30 per les seves característiques, tal com explica la regidora de Medi Ambient, Mercè Rius (CiU). «En molts casos només necessiten senyalització i una petita obra», afirma Rius, que manté que la implantació de voreres passants per sobre de la calçada i l'elevació de passos de vianants, dues de les opcions que es fan servir a les zones 30 de Badalona, «és molt més segura que les bandes rugoses que s'havien instal·lat en el passat». Per aquest motiu, quan es fan treballs de millora en vies amb baixa densitat de circulació ja es deixen a punt per poder-se convertir en zones 30. Els treballs que es van fer en alguns carrers durant l'any passat i que van ser sufragats pels fons de Zapatero van servir per implantar algunes de les primeres zones 30 de la ciutat, situades als voltants del parc de Can Solei. També durant l'any passat es van crear zones de pacificació del trànsit al barri de la Salut, entre els carrers de Joan Valera i Don Pelai, i als carrers de Sant Antoni Abat, Sant Frederic, Gravina i Maria Ward, de Llefià. A Artigues aquest mateix any s'han fet obres als carrers de Balmes, Casanova i Santiago. Hi ha altres carrers on s'han fet obres recentment, com és el cas d'algunes vies del barri del Progrés on ja s'han fet voreres passants i que estan a punt per poder convertir-se en zones 30 més endavant.
Aquest any està previst destinar una partida del fons estatal per a l'ocupació i la sostenibilitat (FUOSC), la segona tongada dels fons de Zapatero, per a la creació de més zones 30. La partida ascendeix a 413.000 euros i es dedicarà a diversos barris de la ciutat on s'ha detectat la necessitat d'implantar aquesta mena de zona (vegeu informació detallada a la columna de la dreta). El regidor de Via Pública, José Antonio Lara (PSC), assegura que també s'està incidint de manera especial per mirar de pacificar la circulació de vehicles al voltant dels equipaments escolars de la ciutat. «En aquests casos, estem ampliant el tram de les voreres que està al davant de l'accés a l'escola i també posem tanques», explica el regidor.