Cultura

Anticipada total

El Primavera Sound, el Sónar, el Poparb i el Palau de la Música avancen la venda d'abonaments per combatre la pujada de l'IVA

Live Nation i Doctor Music admeten que caldrà encarir el preu de moltes de les entrades

“A les penes, punyalades.” Amb aquest epígraf, els responsables del Poparb van engegar ahir una prematura campanya de venda d'abonaments per a l'edició del 2013, per a la qual encara queden onze mesos. El perquè d'aquesta venda tan anticipada és obvi: permetre al seu públic estalviar-se durant aquest mes d'agost l'increment del 8% al 21% que patiran a partir de setembre tots els espectacles, i que acabarà repercutint –com tothom ja es resigna a admetre– en el preu final de les localitats. “Encara no hem decidit com afrontar la patacada que suposa aquesta decisió unilateral del govern de Madrid”, asseguren, però, des del festival d'Arbúcies.

La del Poparb no és una iniciativa aïllada. També ahir, el Primavera Sound va donar a conèixer la promoció d'un abonament “anti-IVA” per a l'edició de l'any vinent: 130 euros –en cas de voler-ho pagar en tres terminis, 135– si es passa per caixa aquest agost. Al setembre, amb l'increment de l'impost ja en vigor, 145. D'altra banda, el Sónar permet comprar l'abonament aquest mes a 125 euros i el Palau de la Música va anunciar ahir que, dilluns vinent, posarà a la venda tota la programació de la temporada 2012/2013. Així doncs, el Palau va confirmar que, al setembre, tocarà aplicar a totes les entrades dels concerts de la fundació un increment del 13%, un augment del qual es veuran exclosos els cicles escolars, familiars i de recitals de tarda.

La situació afecta sense excepcions tots els promotors, que en la majoria dels casos optaran per carregar el 13% en el preu de les entrades a partir del setembre. En aquest sentit, Live Nation assegurava a l'agència Efe que les entrades per veure, per exemple, Lady Gaga el 6 d'octubre vinent augmentaran de preu el dia 1. En el cas de Doctor Music, una altra de les grans promotores del país, avançaven que, tot i que encara estan negociant amb els mànagers de cada artista, no en tots els concerts es farà repercutir de la mateixa manera el canvi d'IVA. “No sabem quins concerts s'apujaran ni quant, però ja és segur que moltes entrades incrementaran de preu de manera considerable”, assegurava Neo Sala, director de la promotora.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.