Rull proposa un pla de tres fases pel traspàs de tots els trens
Desclassificar les infraestructures d'interès general és el primer pas
El conseller anuncia 12 noves lleis
El govern vol el traspàs de rodalies, llarg recorregut i l'alta velocitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es va plantar ahir al Parlament per presentar als diputats un pla de tres fases que hauria de culminar amb el traspàs a la Generalitat de tota la xarxa ferroviària en servei a Catalunya que actualment controla el govern espanyol.
La proposta té com a condició prèvia que l'Estat desclassifiqui les infraestructures ferroviàries i que aquestes deixin de rebre la consideració d'interès general, fet que permetria el seu traspàs a una administració autonòmica. En la primera fase proposada per Rull s'aconseguiria el traspàs d'alguns corredors de rodalies, com el d'Arc de Triomf a Maçanet-Massanes, de Montcada Bifurcació a Puigcerdà o el del Prat de Llobregat a l'aeroport. La segona fase consistira en el traspàs de la resta de la xarxa de rodalies i llarg recorregut, mentre que l'última fase serviria per fer efectiu el traspàs de l'alta velocitat. El govern també pretén el control del centre de comandament de trànsit, circumstància que, segons el conseller, suposaria una inversió de 12 milions d'euros per renovar-lo completament.
En exposar les línies principals del seu departament, Josep Rull va anunciar que hi ha en marxa fins a dotze lleis, algunes de les quals hauran d'esperar la propera legislatura. La que amb més imminència es portarà al govern per ser aprovada és la llei d'arquitectura.