Medi ambient

baix llobregat

La fiscalia investiga si el pàrquing de taxis del Prat atempta contra el medi

Ha admès una denúncia de l'entitat ecologista Depana, que sosté que trenca els corredors biològics

Al·lega que faltaven permisos de la Unió Europea

La fiscalia de Medi Ambient ha obert diligències per investigar si la zona d'espera de taxis propera a la terminal 1 de l'aeroport del Prat, el pàrquing de taxis més gran de l'àrea metropolitana, vulnera el Codi Penal i constitueix un delicte contra el medi ambient. La fiscalia ha admès així una denúncia de Depana. La fiscalia investiga si aquest pàrquing de taxis vulnera els articles 325 i 330 del Codi Penal, que defineixen com a delicte dur a terme accions que perjudiquen greument l'equilibri dels sistemes naturals. I, també, danyar greument els elements que hagin servit per qualificar com a espai protegit un paratge natural.

Ara el ministeri fiscal ha demanat a la unitat dedicada a investigar delictes sobre el medi ambient dels Mossos d'Esquadra que recullin proves per veure si el pàrquing suposa la comissió d'algun d'aquests dos delictes, pels quals la llei preveu penes d'entre un a quatre anys, pel segon, i de dos a cinc, pel primer, així com multes i inhabilitacions professionals.

Arran de la T1

El pàrquing de taxis de l'aeroport de Barcelona és una de les infraestructures que es van posar en marxa arran de l'entrada en funcionament de la nova terminal 1 de l'aeroport. Construït a partir del 2008 i en funcionament des del 2009, ocupa unes 4,5 hectàrees, segons Depana, del paratge de Can Sabadell, que feia de connector biològic entre els espais naturals protegits del Remolar-Filipines i dels Reguerons al delta del Llobregat.

Can Sabadell, l'espai que ocupa, “inicialment va ser declarada dins del projecte d'ampliació de l'aeroport i de la C-31 com a zona per connectar biològicament les reserves del Remolar Filipines i dels Reguerons”, ha explicat José García, vicepresident de Depana. “El seu paper, a part de formar part del que són les maresmes de Can Sabadell, era ser un connector biològic entre dues zones protegides”, ha indicat.

Per afectar una zona d'aquestes característiques, cal informar la Comissió Europea i plantejar mesures compensatòries. Això es va fer, i una d'aquestes mesures va ser protegir Can Sabadell. Més tard, però, quan es va fer l'aparcament de taxis, no es van seguir tots aquests passos. Depana sosté en la denúncia que les mesures que es van prendre per desqualificar la zona del pàrquing, com ara una modificació del pla director de l'aeroport de Barcelona (PDAB), no són suficients perquè no van tenir el vistiplau de la Comissió Europea.

Més de mig miler de vehicles aparcats

El pàrquing que ha estat denunciat té una capacitat per a més de cinc-cents taxis i serveix com a zona d'espera per als taxistes. Hi aparquen i s'hi passen hores mentre fan cua per poder ocupar la graella de la T1. A banda, s'hi han posat en marxa serveis com un bar, i pistes de petanca i de tennis.

És precisament la construcció d'aquesta zona d'aparcament i dels serveis annexos associats el que Depana denuncia que ha trencat la funció de corredor
biològic. José García insisteix, en aquest sentit, que això suposa un incompliment dels requeriments que s'havien fet a la Comissió Europea per poder ampliar les pistes de l'aeroport. A banda de la zona directament compresa, també es poden afectar les reserves del Remolar-Filipines i altres zones de protecció de les aus, afirma García.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.