Preocupació a Salou per la possible desaparició del servei de tren amb l'estrena del nou corredor ferroviari

El municipi de Salou podria quedar sense estació pròpia de ferrocarril a partir de l'entrada en funcionament del nou corredor ferroviari del Mediterrani, previst per l'any 2012. Amb l'estrena d'aquesta nova infraestructura, els trens deixarien de passar pel centre de la població, tal com passa actualment, i tot i que inicialment s'havia parlat de la creació d'un nou ramal que arribaria fins a una futura estació compartida de Salou i Port Aventura, ara l'Ajuntament tem que aquesta nova terminal no es construeixi mai.

Foment ho estudia

De fet, l'alcalde de Salou, Pere Granados, va confirmar ahir en el ple municipal que, en una reunió recent al Ministeri de Foment, se'ls ha informat que la nova estació de Salou no està pressupostada ni s'ha previst en els projectes el ramal ferroviari que hauria d'enllaçar, des de Vila-seca, tant amb la població com amb el parc temàtic. «Vam reclamar que això es replantegi, ja que som una zona que rebem cinc milions de visitants cada any, i el ministeri es va comprometre a tornar a estudiar-ho», va detallar Granados. En cas que finalment l'estació quedés descartada, Salou perdria la connexió directa amb la xarxa ferroviària, a la qual tan sols podria accedir a través de la futura xarxa de Tramcamp, que discorrerà pel traçat actual de les vies del tren.

Enfrontament polític

Malgrat que el batlle salouenc va fer una crida ahir a «la unitat de tots els partits polítics» del consistori per tal de lluitar per la creació d'aquesta estació pròpia, la notícia ha provocat inevitablement un enfrontament polític entre govern i oposició, ja que el mateix Granados ha retret a l'anterior executiu (PSC, CiU i RDS) la falta d'informació sobre aquest tema.

Els regidors ara a l'oposició, però, van defensar que s'havien fet gestions respecte d'això, com ara la presentació d'al·legacions al pla territorial del Camp de Tarragona juntament amb altres ajuntaments i la Cambra de Comerç de Tarragona. «Se'ns va comunicar sempre que era un tema que estava en estudi, i que s'estava plantejant l'impacte que podia tenir aquest nou ramal sobre el nucli de Vila-seca», va explicar el regidor no adscrit i exprimer tinent d'alcalde Salvador Pellicé. Els tres partits ara a l'oposició a més van reiterar que sí que van informar sobre aquesta situació. «No plantegi una ombra sobre la gestió que vam fer, perquè això no és cert», va recriminar el portaveu de RDS, Pablo Otal, a Granados.

L'oposició, a banda, també va recordar que el conflicte parteix de la gestió feta pel govern existent el mandat passat (FUPS, CiU i PP), al qual van acusar de lluitar per fer desaparèixer la via del tren sense garantir que Salou mantingués el servei ferroviari dins del terme.

Al·legacions rebutjades

El ple va acordar ahir rebutjar les més de dues-centes al·legacions presentades contra les ordenances fiscals per l'any 2010, que preveu el polèmic augment del 3,9% de l'impost de béns immobles (IBI), molt criticat per l'oposició perquè és superior a l'IPC registrat aquesta tardor, de caire negatiu. El govern municipal, però, es va congratular que, per primer cop, l'Associació Hotelera Salou Cambrils La Pineda no ha presentat cap al·legació sobre aquest tema, ja que el consistori i l'agrupació han iniciat negociacions per tal de resoldre el conflicte de tema fiscal que fa anys que tenen. Els partits de l'oposició, per la seva banda, van considerar que l'executiu local «menysprea aquells que han presentat al·legacions», segons el portaveu del PSC, Antoni Banyeres, i van reiterar que l'augment d'algunes ordenances «està fora de lloc».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.