Infraestructures i serveis

El primer tram de l'L9, en marxa el dia 13

Els trens sense conductor començaran a circular des de Can Zam fins a Can Peixauet de les sis del matí a les deu del vespre

Després d'anys d'obres, la línia 9 es posa per fi en marxa. Diumenge de la setmana vinent, dia 13, els trens sense conductor començaran a circular entre les estacions de Can Zam i Can Peixauet, però no pararan a la de Santa Rosa, que encara està en obres. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) posa en marxa aquest esperat tram amb algunes limitacions. Hauran de fer alguns talls puntuals en les hores de menys usuaris per poder continuar les obres de l'estació de Santa Rosa. L'horari del primer tram de la línia 9 tampoc no serà el mateix que a la resta de la xarxa de metro. Els combois automàtics només circularan des de les sis del matí fins a les deu del vespre, així el DPTOP garanteix que hi hagi temps per continuar fent les proves del tram de Badalona que el govern vol inaugurar la primavera vinent.

El tram de Santa Coloma és, tal com va dir ahir el conseller Nadal, «una vella reivindicació» dels colomencs, que veuran incrementat el nombre d'estacions a la ciutat –passaran de dues a vuit, comptant la de Santa Rosa–. L'Ajuntament considera «cabdal» la posada en marxa del primer tram de la línia 9, la línia més llarga, amb 47,8 quilòmetres, que permetrà millorar la mobilitat dels ciutadans tant a l'interior de la ciutat com a Barcelona.

CiU demana explicacions

El portaveu d'infraestructures de CiU al Parlament, Josep Rull, ha criticat al DPTOP el retard en el funcionament del primer tram de la línia 9. «Totes les previsions relatives a la infraestructura han quedat fulminades tant des del punt de vista de finalització dels túnels com d'execució de les estacions o de previsió dels costos», diu Rull. «El temps ha passat i evidentment aquesta previsió s'ha incomplert», hi afegeix.

Trenta-tres dels cinquanta quilòmetres ja estan fets

Dels 50 quilòmetres que té la línia 9, ja se n'han perforat 33,5. A banda del tram de Santa Coloma que s'inaugurarà el dia 13 que ve, n'hi ha d'altres que estan molt avançats. El tram que va des de Badalona fins a la Sagrera serà el següent a posar-se en marxa, el segon trimestre de l'any vinent. Per tant, el túnel d'aquest tram està fet i els treballs se centren ara en les obres a les estacions, la col·locació de la via i la instal·lació de la xarxa d'electrificació. Del ramal de la línia 9 que arriba fins a l'aeroport està acabat el tram de túnel que va des de l'estació Terminal entre Pistes fins a Verge de Montserrat, i el que enllaça les estacions de Parc Logístic i Amadeu Torner. De l'altre ramal de la línia 9 que arriba fins a la Zona Franca ja s'ha perforat fins a l'estació de Motors. La línia 9 té quatre tuneladores, però en aquests moments només en treballen dues. Una és la que hi ha a l'estació de Verge de Montserrat i que va en direcció al Parc Logístic; l'altra és la que forada des de Collblanc en direcció al tram central de la línia 9. Una de les tuneladores que estan aturades fa una parada tècnica per fer el manteniment del capçal; és la màquina que hi ha a la Sagrera. L'altra màquina que no avança és a prop de l'estació de Motors, on se li va espatllar el capçal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.