Infraestructures i serveis

Usuaris del tren de les dues vessants del Pirineu demanen més servei i coordinació a Renfe i SNCF

Els usuaris volen més coordinació per enfortir els trens regionals (TER al Llenguadoc-Rosselló i Rodalies a la Catalunya autònoma), i per “competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com TGV, TAV i Trenhotel”

Membres de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) de la Catalunya autònoma i de l'Association d'Usagers de la Ligne Ferroviaire Perpignan-Cerbère-Portbou, de la Catalunya del nord, s'han trobat a Perpinyà per comprovar les prestacions de la nova línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà.

Segons els representants de les dues associacions d'usuaris, Stéphane Pineda, president de l'Associació d'Usuaris de la Línia Perpinyà-Cervera-Portbou i Ricard Riol Jurado, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, “els esforços de Renfe i SNCF per coordinar-se en l'alta velocitat han de traslladar-se també a la xarxa regional, on es mantenen excessives fronteres horàries al voltant de les estacions de Cervera-Portbou i la Tour de Carol”. Demanen més coordinació “a banda i banda del Pirineu” per enfortir i coordinar els trens regionals “per competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com el TGV i el Trenhotel”.

Si els representants dels usuaris del ferrocarril celebren “l'entrada en servei de la nova línia d'alta velocitat, per aconseguir reduir els temps de viatge entre Perpinyà i Barcelona”, reclamen que aquest avenç “no es tradueixi en noves desatencions per a les línies regionals i de mercaderies entre Perpinyà, Cervera de la Marenda, Portbou i Barcelona”. És en aquestes línies regionals “on resideixen la majoria de ciutadans de l'Eurodistricte, on tenim les estacions més properes als nuclis urbans i on es poden aconseguir la major part dels trànsits, que són regionals i no de llarg recorregut”.

Més coordinació, informació i serveis

Dels 28-29 trens de Renfe i SNCF que en dies feiners arriben a les estacions de Cervera de la Marenda i Portbou, només un tren realitza el recorregut sencer sense transbordaments, el Talgo Marenostrum. Dotze trens tenen algun tipus de correspondència, incloent esperes que oscil·len entre els tres minuts i una hora.

Des del “compromís de Portbou”, signat el 18 de setembre de 2010 per diverses institucions i associacions a banda i banda del Pirineus, les associacions d'usuaris treballen “per a què la línia Barcelona - Girona - Portbou - Cervera - Perpinyà es coordini per oferir als ciutadans una alternativa sostenible i econòmica al vehicle privat i a la carretera”. Destaquen, igualment, “l'important paper d'aquestes línies per al transport de mercaderies, ateses les limitacions de capacitat i càrrega de la línia nova del TGV entre Figueres i Perpinyà”

Manifestació a Cervera de la Marenda

Per una altra banda, les organitzacions sindicals dels cheminots de Cervera de la Marenda fan una crida “a la població de la costa vermella i els seus càrrecs electes” per a concentrar-se aquest dimarts 22 de febrer per protestar contra les supressions de llocs de treball previstes per la SNCF. Segons els sindicats dels treballadors de la SNCF “és tota la població que patirà l'impacte desastrós per al teixit econòmic i social de la costa vermella” de la supressió de 76 llocs de treball de la secció de mercaderies de la SNCF.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.