Infraestructures i serveis

transports

Territori expedienta Renfe pel servei a la línia de Girona

Demana explicacions per saber els motius pels quals els últims dies diversos trens han anat amb retard o s'han reduït de vagons en hora punta

La companyia presentarà avui el seu informe

La Generalitat va decidir ahir obrir un expedient informatiu a Renfe per les darreres deficiències en el servei a la línia entre Figueres, Girona i Barcelona. Amb aquest pas s'accentua el canvi en les relacions entre les dues parts, amb una actitud més obertament fiscalitzadora del govern català respecte al funcionament del servei ferroviari. Segons va explicar ahir el Departament de Territori i Sostenibilitat, la decisió s'ha pres per les incidències que s'han anat produint durant aquest mes de maig, i que s'han repetit en diverses ocasions. Per això va donar 24 hores a Renfe per presentar un informe en què es detallin els motius i es proposin solucions. Fonts de la companyia van confirmar que avui al matí l'entregaran, però no van voler opinar sobre l'obertura de l'expedient.

Les diferents alteracions del servei que assenyala l'expedient fan referència a retards, a una climatització inadequada dels combois i a la manca d'una oferta suficient de places en determinades franges horàries. Per això se'ls ha demanat que especifiquin quines expedicions van tenir retards, l'ocupació dels trens i les condicions de transport dels viatgers, la composició dels combois i quanta gent havia d'anar dempeus. A més, volen que es detalli com es va informar els usuaris. Segons el director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, el futur contracte programa pels serveis de Rodalies i Mitjana Distància inclourà clàusules “que permetin imposar penalitzacions als operadors en cas d'incomplir els serveis”.

LA FRASE

Volem conèixer les circumstàncies que han motivat l'alteració del funcionament habitual del servei
Ricard Font
director de transport i mobilitat de la generalitat

LA DATA

01.17.05
És el període
sobre el qual el Departament de Territori i Sostenibilitat ha demanat informació a Renfe.

La Plataforma, satisfeta

La Plataforma d'Usuaris de Renfe de les comarques gironines es va mostrar ahir satisfeta per l'obertura de l'expedient, ja que considera que el servei havia empitjorat considerablement durant les últimes setmanes. La portaveu del grup, Marian Riembau, va explicar ahir que “hi ha coses que ja no es poden aguantar, perquè abans passaven de tant en tant, però els últims dies ens hi hem trobat massa sovint”. Riembau assegura, per exemple, que el dia 11 de maig una avaria va provocar retards de més d'una hora i la cancel·lació d'un tren, i que continuen sent habituals els incompliments dels horaris marcats. D'altra banda, defensa que el confort ha disminuït notablement, amb una megafonia molt alta i una climatització excessiva dels vagons. A més, hi ha hagut dies en què s'ha reduït el número de vagons a la meitat en hores punta, com ara els trens que surten de Girona a les 07:10 h del matí, fet que obliga molta gent a anar dreta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a