Infraestructures i serveis

El govern estudia com unir les línies del Vallès i el Llobregat dels Ferrocarrils

Recoder vol planificar l'obra tot i no tenir recursos per fer-la

Es tracta d'un projecte “antic” inclòs en el pla director d'infraestructures vigent fins al 2010

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va anunciar ahir que el govern licitarà l'estudi informatiu per unir les línies del Llobregat-Anoia i la del Vallès, des de Plaça Espanya fins a Gràcia. Que el govern estudiï com enllaçar aquestes dues línies no vol dir, però, que es plantegi començar l'obra. Recoder va deixar clar que, ara per ara, el govern no té diners per construir aquests tres quilòmetres de túnel, però és partidari que el seu departament continuï amb la planificació. “No treballem amb cap horitzó per començar les obres, però sí que volem tenir com abans millor aquest estudi informatiu, perquè la situació econòmica algun dia canviarà”, va dir. Aquest informe podria estar d'aquí a dos anys, ja que un cop presentat s'ha de deixar un període per presentar al·legacions i després retocar el projecte. Un cop fet l'estudi informatiu ja es podria redactar l'executiu amb el qual s'estaria un any més. És a dir, que fins d'aquí a tres anys no es podrien començar les obres.

La unió de les dues línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya es tracta d'un projecte “antic”, com va dir el mateix Recoder, inclòs en el pla director d'infraestructures (PDI) 2001-2010, En aquest sentit, el govern recupera la proposta de perllongar l'L8, enllaçant la línia de Llobregat-Anoia des de Plaça Espanya passant per Entença i Francesc Macià fins arribar a Gràcia on connectarà amb la línia del Vallès de FGC. En el PDI es calculava que aquest enllaç podia tenir una demanda de 60.000 usuaris diaris. El termini estimat d'execució de l'obra era de 3 anys i el pressupost d'uns 160 milions d'euros.

Pel director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, l'enllaç de totes dues línies posaria fi “al cul de sac” de la plaça Espanya i Francesc Macià. Font també va recordar que a Plaça Espanya els usuaris de l'L8 només poden enllaçar amb l'L1 i l'L3 i que a Francesc Macià ara només hi arriba el tramvia.

3
Quilòmetres
és el que tindrà el túnel d'enllaç de la línia Llobregat–Anoia amb la del Vallès

Les obres a l'estació de Gràcia es complicaran a l'estiu

Recoder va anunciar l'enllaç de les dues línies de FGC durant la visita d'obres a l'estació de Gràcia. En aquest punt, els treballs per remodelar l'estació avancen a bon ritme, cosa que permetrà acabar l'obra el 2013. El subdirector d'infraestructures, Xavier Flores, explicava que la fase més complicada de les obres vindrà el pròxim estiu, fet que segurament obligarà a interrompre alguns dies, pocs, el servei ferroviari. Des de FGC, es van afanyar a dir que en qualsevol cas hi hauria mitjans de transports alternatius per cobrir les necessitats de tots els usuaris.

Les obres d'ampliació i adaptació a les persones de mobilitat reduïda de l'estació de Gràcia tenen un cost de més de 29 milions d'euros que van a càrrec de Tabasa. Els treballs permetran ampliar les andanes que tindran 4,4 metres, 10,5 metres i 7,3 metres, enfront de les actuals que només tenen una amplada de 4 metres. D'altra banda, es col·locaran tres nous ascensors per facilitar la mobilitat entre els diferents nivells de l'estació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.