Infraestructures i serveis

La xarxa tarragonina naixerà amb dues línies de Vilanova a Valls i Reus

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, va avançar ahir en una xerrada a la Cambra de Comerç que el servei de rodalies del Camp
de Tarragona naixerà, aprofitant la xarxa actual, amb dues línies: l'una, directa de Vilanova i la Geltrú a Valls per la via de
l'interior, i l'altra, també des de la capital del Garraf fins a Tarragona i Reus
per la via de la costa,
que també podria acabar a la capital de l'Alt Camp.

“A final d'any estarem en disposició de presentar una proposta tècnica i d'explotació, però la idea és relligar totes les necessitats i que les línies s'entrellacin”, va explicar Font. Les primeres estimacions apunten a un cost d'uns vint-i-dos milions només per comprar nous trens per a les línies i gestionar-ne l'operativa. Això sí, ell mateix va indicar: “Mirarem d'abaratir-ho, perquè seran les realitats pressupostàries les que acabin de fixar la data d'inici.” A priori, el govern confia poder posar en marxa el servei a final del 2012, o el 2013. A banda, Font avisa que “a llarg termini” caldrà exigir al
Ministeri de Foment que
faci una obra a Picamoixons perquè els trens puguin fer un gir directe a la relació entre Reus i Valls, sense haver de maniobrar. En canvi, el director de Transports veu més complicat millorar l'eficiència dels Avant i els temps dels regionals cap a Barcelona: “Mirarem que el nou contracte amb l'operador inclogui exigències correctores; és clar que cal canviar els borreguers i l'accessibilitat a les estacions, però serà difícil sense les inversions de Foment en vies i infraestructura.”

Font també va llançar la idea de crear un “comissariat capaç de concertar i supervisar l'execució dels projectes” estratègics del Camp de Tarragona, semblant al que al seu dia es va crear a Barcelona per les grans obres relacionades amb els Jocs Olímpics, o al que, més recentment, ha seguit les obres de la nova T1 de l'aeroport del Prat. Segons ell, hauria de ser un òrgan tècnic i polític, en què estiguin representats tots els agents amb alguna cosa a dir en la planificació i execució d'infraestructures, com ara Adif, el Port, la Generalitat, els ajuntaments, la química, els agents turístics i els consells comarcals.

“Cal un element que ho conjunti i permeti resoldre els projectes, perquè hi ha molts interessos sobre la taula i el diàleg és important”, indicava. “D'altra manera pot ser que d'aquí
a deu anys no tinguem
projectes ni consensos”,
va advertir. Font està
obert a liderar l'ens: “Ara
el govern fa un pas endavant i ho planteja, però si
es vol té competències
per fer aquesta feina.”

Un dels projectes a debatre serà el Tramcamp, que cal “continuar estudiant” perquè ara no hi ha diners per executar-lo com està concebut, si bé ja planteja que es pot fer amb participació pública i privada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.