Infraestructures i serveis

Urbanitzen sis espais públics en què les obres de la línia 9 estan aturades

Generalitat i Ajuntament volen mitigar les molèsties causades a veïns i comerciants

Aquestes actuacions costaran al govern 2,2 milions d'euros

El tram central de l'L9 està aturat i, com passa en els blocs de pisos que estan a mig fer, les eines dels obrers continuen al lloc de sempre, com si l'activitat no hagués cessat. Les eines per construir l'L9, però, són enormes, i tot i que no es facin servir ocupen uns llocs que veïns i comerciants volen recuperar. Per això, la Generalitat i l'Ajuntament han acordat urbanitzar sis espais i retornar-los als barcelonins. La majoria d'aquestes actuacions seran definitives. És a dir, que quan en un futur s'hagin de reprendre les obres de l'L9 no caldrà tornar a aixecar les places o les voreres que ara es facin.

El govern preveu començar les obres a principi del 2012 i acabar-les a final d'aquest mateix any. Al districte de Sarrià Sant Gervasi s'alliberarà el carrer de Pau Alcover, una via que recuperarà la seva configuració original. En el mateix districte es recuperaran dos carrils de baixada del carrer Mandri i s'urbanitzarà la plaça Joaquim Folguera, amb nous espais enjardinats, àrees de jocs infantils i nou mobiliari urbà. A la plaça Lesseps, al districte de Gràcia, s'obrirà un pas a l'àrea fins ara ocupada, connectant-la amb la ronda del Mig. A la plaça Sanllehy, entre els districtes de Gràcia i el d'Horta Guinardó, s'eixamplarà la vorera costat sud i s'arranjarà la vorera nord, així es millorarà la seguretat de l'avinguda Mare de Déu de Montserrat. Al districte de Sant Andreu s'urbanitzarà la plaça Maragall i s'arranjaran els carrils del passeig Maragall.

El conjunt d'aquestes actuacions costarà 2,2 milions d'euros i aniran a càrrec del govern. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat recorden que és una inversió molt menor que reprendre l'obra en el tram centre de l'L9 entre les estacions de Campus Nord i Maragall, que costaria uns 900 milions d'euros. D'altra banda, també van assegurar que tenir les tres tuneladores de l'L9 aturades és més econòmic que en marxa. Tanmateix, el tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà, Antoni Vives, va deixar clar que “l'Ajuntament no renuncia a aquesta línia de metro”. D'altra banda, el Ministeri de Foment està acabant les obres de reurbanització del carrer Provença, afectat per la construcció del túnel de la línia d'alta velocitat.

LA XIFRA

900
milions
és el que costaria reprendre la construcció del tram central de l'L9, entre Campus Nord i Maragall.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.