Infraestructures i serveis

Vint anys per desdoblar només vuit quilòmetres

Repassar la història del desdoblament de l'N-II és seguir una cronologia de despropòsits, mentides i incompliments. El 1993, l'any vinent se celebrarà el vintè aniversari, l'aleshores ministre Josep Borrell va anunciar que el projecte de desdoblament entre Tordera i Girona se subhastaria com a molt tard el 1995. L'avantprojecte no es va presentar fins el 1998, i, tres anys més tard, el govern estatal assegurava que les obres eren “imminents”. Però res de res. No va ser fins al març del 2004 que van començar les obres del tram entre Fornells i l'aeroport, l'únic que juntament amb el tram aeroport-Caldes estan acabats. Només vuit quilòmetres en gairebé vint anys d'anuncis. Hi ha dos trams més a la Selva on van començar les obres: Sils-Maçanet i Caldes-Sils. Les obres del primer es van aturar el desembre del 2008 perquè l'empresa no va poder assumir les millores afegides al projecte i el segon, el juliol del 2009. En aquest darrer cas –inclòs ahir al pressupost– va ser per la vinculació de l'empresa Begar Construcciones y Contratas amb el cas Gürtel. Des de llavors els dos trams estan “en obres” sense operaris. Uns mesos més tard, el febrer del 2010, l'aleshores ministre José Blanco es comprometia a posar a licitació aquell any les obres de Maçanet a Caldes. Però tampoc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.