Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Adif ja munta la via del TAV als túnels urbans de Girona

Es tracta del tram entre Mas Xirgu i Fontajau i suposarà la col·locació de gairebé 8 quilòmetres de rail

L'Estat reitera el compromís de fer arribar l'alta velocitat a la ciutat “al més aviat possible”

Adif ha iniciat el muntatge dels gairebé 8 quilòmetres de via que han de travessar els túnels urbans i l'estació del TAV de Girona. En concret, s'actua al tram entre Mas Xirgu i Fontajau, amb una inversió de 297 milions d'euros. Per dur a terme els treballs s'utilitza un sistema d'amortiment capdavanter que consisteix a recobrir el carril amb materials elàstics per reduir les tremolors i el soroll del pas dels trens. Dels 8 quilòmetres, 6,8 són dels dos rails principals de circulació. Els 1,2 restants són per a vies d'estacionament.

Aquest és el darrer tram en què hi havia pendent de col·locar rails dels 75 quilòmetres de recorregut que té la infraestructura a la demarcació. I és un pas més per veure passar trens d'alta velocitat pel centre de la capital gironina.

Segons Adif, el fet de començar muntar la via “referma el compromís del Ministeri de Foment per impulsar de manera decidida l'entrada en servei del tram Barcelona-Figueres del TAV”. Un compromís que ha anat variant de data i que ara ja es fixa per al primer trimestre del 2013, quan inicialment la previsió era que els trens de passatgers ja circulessin aquest any.

D'altra banda, l'estació provisional és l'últim paquet d'obres que falten a la ciutat per permetre-hi l'arribada de l'alta velocitat. Les obres, que s'han licitat per 37,1 milions d'euros, tenen un termini d'execució d'aproximadament un any, un període que es vol reduir per poder complir l'objectiu de l'arribada del TAV el primer trimestre del 2013. Els treballs suposaran l'execució de les andanes, el vestíbul i les escales d'accés fins on es puguin agafar els trens. A part, es preveu fer un passadís des de l'estació actual on només accediran els passatgers del TAV fins a una nova estructura que funcionarà com a estació provisional.

LA XIFRA

8
quilòmetres
de via travessaran els túnels urbans. Uns 6,8 són per a rails de circulació, i 1,2, per a vies d'estacionament.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.