Infraestructures i serveis

infraestructures

Adif veu viable fer un pas subterrani de l'estació al TAV

El govern de Girona valora positivament la reunió tècnica, en la qual també demana que l'edifici provisional se cedeixi a la ciutat quan ja no s'usi

La connexió pel subsòl no estaria fins al 2014

Adif veu viable tècnicament poder realitzar un pas subterrani que connecti de manera directa l'actual estació de Renfe amb les andanes del TAV. Així ho va explicar el regidor responsable del projecte ferroviari, Carles Ribas, a la sortida de la trobada que s'havia acordat fer la setmana passada per proposar millores en el projecte inicial d'Adif. En aquest sentit, Ribas va qualificar de “molt positiva” l'entesa entre les parts i va certificar que “per primer cop tenim ponts definits amb Adif i amb plantejaments realistes”.

La nova connexió subterrània enllaçaria des de la zona de taquilles de l'actual estació de tren i passaria pel nivell -1 de l'estació de sota del parc Central per cobrir una distància d'uns 80 metres en direcció a l'Estació Jove, des d'on s'accediria a les andanes del TAV al nivell més profund de l'estació. Això si, Ribas admet que en el millors dels escenaris aquesta connexió subterrània “no estaria acabada fins al 2014”. Per això, mentrestant, s'usaria el passadís en superfície previst des d'un dels extrems de l'estació de Renfe que connectaria amb el nou edifici de 1.200 metres quadrats que s'utilitzarà com a estació provisional.

Una altra petició que va posar sobre la taula el consistori és la possibilitat que un cop es fes el pas subterrani es desmuntés la passarel·la feta amb material transparent per donar major permeabilitat a la mobilitat del parc Central i que l'edifici pogués passar a ser d'ús per a la ciutat. Això implicaria que el pas subterrani també fos el que utilitzessin els viatgers que es dirigissin a l'estació d'autobusos. De fet, en la reunió d'ahir també hi van participar tècnics de la Generalitat, ja que serà l'administració responsable d'executar la nova estació subterrània per als autobusos, que si es compleixen les previsions podria entrar en funcionament el mateix 2014. Això sí, perquè sigui realitat el pas subterrani caldrà que el govern espanyol prevegi una partida que permeti tirar endavant aquesta obra. Adif es va comprometre a tenir ja un avantprojecte sobre el cost i l'actuació prevista aquest mateix novembre.

Protocols entre les parts

Totes les peticions fetes per les parts quedaran recollides en uns protocols que hauran de subscriure les properes setmanes diverses administracions amb Adif. El consistori també donarà la possibilitat que firmin els diversos grups municipals en aquests protocols. Adif també va valorar “el clima cordial i constructiu” de la trobada després de la tensió de la setmana passada durant la visita del president d'Adif, Enrique Verdeguer. El conveni també recolliria totes les reposicions de la plaça Europa, del parc Central i i del carrer Oviedo que Adif ha d'executar en uns mesos.

LA XIFRA

80
metres
de llargada tindria el pas subterrani que connectaria l'estació actual amb les andanes del TAV.

Al·legacions als pressupostos i al PITVI

Girona pretén presentar al·legacions als pressupostos de l'Esta, així com al pla d'infraestructures (PITVI) perquè es reculli la culminació del projecte ferroviari en la seva totalitat.

El govern espera poder reunir-se aviat amb la ministra

El regidor Carles Ribas va subratllar que el govern municipal “no renuncia al projecte ferroviari complet, que inclou les fases II i III del projecte, però davant la possibilitat que allò provisional sigui definitiu cal fer-hi millores”. Ribas explica que serà en la trobada amb la ministra de Foment, Ana Pastor, on incidiran en la necessitat d'executar el projecte per fer subterrani el tren convencional i va recordar la petició de reunió feta per l'alcalde.

Reposició del parc Central i procés participatiu per decidir el projecte

L'Ajuntament de Girona va reiterar també la voluntat d'obrir un procés participatiu perquè els ciutadans puguin fer aportacions de què consideren que hi ha d'haver en el parc Central. L'equip de govern va emfatitzar que “serà Girona qui decidirà com serà el parc Central i Adif ho haurà de fer possible”. Es preveu que el desembre hi hagi ja el projecte, i que després s'obri el procés per redefinir aquells aspectes que els veïns del barri i de la ciutat vulguin.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.