Infraestructures i serveis

Abertis rebutja que l'AP-7 s'usi de circumval·lació a Figueres com es fa a Girona

La concessionària creu que no s'han de desdoblar els trams nord de l'N-II, mentre que la Generalitat ho reclama per a tota la via, inclòs el Maçanet-Tordera

El director general d'Abertis Autopistas, Josep Lluís Giménez, va rebutjar ahir la possibilitat de convertir l'AP-7 a Figueres en una circumval·lació de la ciutat, quan s'hagi completat l'enllaç del nord, tal com s'ha fet a Girona. L'Ajuntament de Figueres va reclamar a l'abril que l'autopista fos gratuïta i fes la funció de circumval·lació fins que es fessin les obres a la nacional. “Si cada vegada que tenim un problema de circumval·lació ho traslladem a l'autopista, ho desnaturalitzem”, va afirmar Giménez, que opina que “s'estarien confonent les funcionalitats de les vies”. En aquest sentit, creu que cal diferenciar entre l'AP-7 com a via d'alta capacitat i l'N-II com a “via capil·lar” per a trànsits interns del territori. En un debat a la Cambra de Comerç organitzat pel Col·legi d'Enginyers de Camins a Girona, Giménez va apostar perquè les obres de l'N-II es “completin en un sentit lògic i socialment sostenible”, que per ell consisteix a completar el sud –Maçanet-Fornells– però no desdoblar la part nord, sinó fer-hi només “variants en punts crítics i millors enllaços i vorals”.

El director general d'Infraestructures i Mobilitat Terrestre de la Generalitat, Xavier Flores, va destacar que el 75% ja té solució per desdoblar-se –tot el sud i les variants i enllaços del nord– i que “l'única discussió que es podria admetre a causa són trossets” –els trams Figueres-Bàscara i el final fins a la Jonquera– però que si no es realitza tot el desdoblament “quedarà una cosa feta a pedaços”. D'altra banda, va remarcar la importància del tram Maçanet-Tordera, descartat per Foment. Va deixar clar que de moment és un tram estatal però que no es pot descartar que es traspassi.

Clàusula d'indemnització

Un dels assistents va preguntar a Giménez si és cert que l'Estat s'ha compromès a indemnitzar Abertis en cas que el volum de vehicles baixi a l'autopista un cop l'N-II estigui desdoblada, i Giménez va admetre que aquesta era una de les clàusules quan van signar l'acord per construir el tercer i quart carrils a la circumval·lació de Girona.

LES FRASES

Cal un nou model en què es pensi més en la gestió del que tenim que no pas en inversió i construcció
i
Josep Lluís Giménez
DIRECTOR GENERAL D'ABERTIS AUTOPISTAS
El Tordera-Maçanet és un tram important com a país perquè ha de permetre el doble corredor
Xavier Flores
DIR. GENERAL D'INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT TERRESTRE DEL GOVERN

L'enllaç a Vilademuls, adjudicat

La ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar ahir al Senat l'adjudicació de les obres dels ramals que connectaran el nou enllaç de l'AP-7 a Vilademuls –que s'està acabant– i l'N-II. S'ha donat a l'obra –de 2,3 km i 4,88 milions de pressupost– un termini d'execució de nou mesos i mig. Aquest és el tràmit que faltava per poder completar la circumval·lació de Girona passant per l'AP-7. A l'agost, en la inauguració de l'enllaç de Fornells, Abertis va dir que preveia acabar l'enllaç a l'AP-7 a final d'any –i per ara segueix el calendari previst, amb els coberts del nou peatge ja col·locats des de principi de mes– però que el retard de Foment a l'hora de posar a licitació aquest tram faria que no es pogués inaugurar fins a l'estiu que ve.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.