Infraestructures i serveis

infraestructurA

Uns 11.500 usuaris a les comarques gironines del TAV amb França en dos mesos

Els trens a París, Lió, Tolosa i Marsella tenen, els dos primers mesos, més de 4.500 viatgers a l'estació de Girona i gairebé 7.000 a Figueres

El 31 de març s'engegarà un tercer tren a París

Les connexions en alta velocitat amb l'Estat francès, inaugurades el 15 de desembre passat, han transportat els primers dos mesos un total de poc més d'11.500 viatgers des de o fins a les estacions de Girona i Figueres. Concretament, segons dades facilitades per Renfe, els cinc trens diaris per sentit que enllacen aquestes dues ciutats gironines amb París (dos trens), Lió, Tolosa i Marsella han tingut un total de 4.621 usuaris a l'estació de Girona i 6.948 a la de Figueres. Cal tenir en compte que la xifra de l'estació de Figueres/Vilafant està influenciada pel fet que en els primers temps molta gent encara hi feia transbord perquè havia comprat els bitllets abans que es posessin a la venda les connexions directes amb l'Estat francès.

París i Perpinyà

Els trajectes que tenen més viatgers són els que uneixen Girona i Figueres amb París (amb 5.000 passatgers), seguits de Perpinyà (uns 2.300). La resta es reparteix –amb xifres molt més petites– entre Lió, Tolosa, Marsella, Valença, Nimes, Montpeller, Narbona, Carcassona, Besiers, Avinyó i Ais de Provença.

Per estacions, dels 4.621 passatgers de connexions franceses de Girona, 1.802 han anat o vingut de París i 931, de Perpinyà. A Figueres/Vilafant, dels 6.948, gairebé la meitat (3.202) són amb París. La connexió Figueres-Perpinyà ha tingut 1.379 viatgers els primers dos mesos.

Nou tren diari

Les connexions amb l'Estat francès es reforçaran a la primavera i estiu amb un tercer tren diari per sentit a París, que s'estrenarà el 31 de març. En els viatges cap a París, el nou tren passarà per Girona a les 13.58 h, per Figueres a les 14.15 h i arribarà a la capital francesa a les 19.53 h. En els viatges de tornada, la tercera freqüència sortirà de París a les 16.07 h–unes dues hores més tard que el segon– i arribarà a Figueres a les 21.53 h i a Girona a les 22.09 h. Aquest tren permetrà també reforçar els serveis Avant amb Barcelona a última hora durant la primavera i l'estiu, ja que serà just al mig del parèntesi de dues hores que hi ha ara entre el penúltim i l'últim TAV per anar a la capital catalana, on arribarà a les 22.48 h.

La inclusió de la nova freqüència amb París no està previst que afecti la resta de trens, per la qual cosa durant els mesos més turístics hi haurà 14 Avant per sentit. L'Avant es va inaugurar amb 9 freqüències per sentit, poc després es va passar a 10 i amb l'inici de les connexions franceses, a 13.

LA DATA

15.12.2013
Es van posar en marxa
les connexions amb l'Estat francès. El 31 de març s'engegarà un nou tren a París.

Retards de fins a una hora

Els trens d'alta velocitat que estan cobrint els trajectes entre Catalunya i l'Estat francès acumulen habitualment demores d'un quart d'hora de mitjana, tot i que en alguns casos són de més de mitja hora o, fins i tot, d'una hora, com un cas de dijous passat. Fonts de Renfe atribueixen els retards sobretot a la infraestructura francesa, en què una part del tram no està adaptada al servei d'alta velocitat. En el cas de dijous, el tren que venia de Marsella va patir una avaria en les portes d'entrada i sortida dels passatgers i les persones que havien de pujar a Figueres i Girona van haver d'esperar el tren següent, que passava una hora després, per fer el viatge. Els passatgers, segons informava l'agència ACN, estaven molt indignats per la manca d'informació i atenció per part de Renfe.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.