La Generalitat opta per fer un carril bus entre Blanes i Lloret i descarta les opcions del tramvia i el tren

Suposarà una inversió de 30 milions i s'aprofitarà per refer la carretera actual

Generalitat i ajuntaments s'han decantat per un carril bus per unir Lloret i Blanes i ahir es va posar a informació pública el projecte, que preveu una reforma integral de 6,25 quilòmetres de la carretera actual (GI-682). Segons el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, s'ha pres aquesta decisió pel fet que el futur perllongament de la C-32 permetrà esponjar el trànsit actual de la GI-682 –anualment hi passen 28.000 vehicles– i pel gran nombre d'autobusos que hi circulen –700 a l'any–. «Hi ha una necessitat important d'establir un transport públic entre Lloret i Blanes, i considerem que ara per ara l'opció més adequada és resoldre aquesta demanda amb un nou carril bus», va dir Nadal. L'alternativa escollida comporta la reforma de l'eix existent per encabir-hi la nova plataforma per al bus, entre la rotonda de l'avinguda Europa de Blanes i la del carrer Just Marlés de Lloret de Mar. En l'estudi informatiu es preveu la construcció d'un carril per sentit reservat a la part central de la calçada. El traçat de la carretera s'ampliarà per encabir-hi el nou carril bus i tindrà una amplada variable d'entre 16 i 18 metres, jugant amb la mitjana de separació. En total, es crearan vuit parades al llarg del recorregut i es milloraran els accessos per als vianants. Nadal va insistir que el carril bus permetrà estalviar la meitat del temps que es triga ara a fer el trajecte.

Es preveu que l'obra es pugui posar a licitació el 2011, amb una execució d'un any i mig i un pressupost de 30,5 milions.

Optar pel carril bus significa que es desestimen les alternatives del tramvia i el tren (allargant la línia C-1), però segons Nadal no es tanca la porta a cap. «Amb la demanda actual el carril bus és més que suficient, però això no hipoteca que les altres dues alternatives es puguin realitzar», va concloure Nadal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.