Infraestructures i serveis

Pla B contra la vaga

Els participants en el congrés de telefonia mòbil seran els menys perjudicats per la vaga del bus i el metro, que afectarà els barcelonins

L'organització reforçarà els serveis de busos privats, que fa anys que utilitza

Sembla que els participants en la fira de mòbils de la setmana vinent no patiran tant com els barcelonins si es fa la vaga de metro i d'autobús convocada pels sindicats. L'organització del Mobile World Congress i els hotelers tenen un pla alternatiu de transport que garantirà la mobilitat dels seus clients, malgrat que Barcelona es converteixi en una ciutat complicada per l'ús majoritari que hauran de fer els ciutadans del seu transport privat. Un pla B que, malgrat tot, fa anys que està instaurat, tot i que ara es reforçarà.

Segons alguns hotelers consultats, l'organització del Mobile World Congress posa a disposició dels seus clients autobusos privats que els apropen al recinte firal des de les parts més allunyades de la ciutat, com ara els hotels del Fòrum, i que els connecta diverses vegades al dia. “Des que nosaltres vam obrir l'establiment, l'any 2009, hi ha a disposició de tots els hotels de la zona uns autobusos que van i tornen de la fira en diferents hores”, reconeix Jérôme Misan, subdirector de l'hotel Diagonal Zero.

El president del Gremi d'Hotels de Barcelona, Jordi Clos, deia ahir que tots els establiments posaran algun transport extra per als seus clients, ja siguin microbusos, les cadenes hoteleres, o cotxes petits, qui només té un establiment. “Directius dels hotels hauran de fer de xòfers amb els seus propis cotxes per donar el millor servei possible”, explicava Clos, “però donarem una mala imatge, i això no ens dóna punts”. La campanya es coordina des del gremi, que confia, però, en la resolució del conflicte. L'alcalde, Xavier Trias, insistia ahir al matí que farà tot el possible per resoldre'l però, insistia, “no a qualsevol preu”.

Cotxes privats més cars

La majoria dels establiments confia que la vaga no s'acabarà celebrant però alguns han contactat amb empreses privades de transport per donar el millor servei als clients. “Hem de mirar si acaba sortint a compte, perquè les empreses de cotxes i limusines demanen preus més cars per aquests dies”, es lamenta Misan. “La majoria dels nostres clients no es mouen en transport públic i agafen el taxi per anar i tornar de la fira”, diu.

El president del gremi confirma aquest punt però insisteix que el caos pot ser circulatori perquè els ciutadans necessitaran moure's amb cotxe privat.

A més, la situació es pot agreujar si es confirmen les amenaces dels sindicats, que han fet una crida a la mobilització ciutadana demanant el seu suport i convocant-los a una acampada popular a la plaça d'Espanya durant els dies del congrés.

Per la seva banda, l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) no prepara cap dispositiu addicional per donar cobertura al congrés de mòbils i confia que sortiran al carrer el mateix nombre de vehicles que ho fa en un dia normal. Amb tot, el sindicat de taxistes STAC ha reconegut converses amb l'IMT per poder liberalitzar el servei entre el 27 de febrer i l'1 de març, la qual cosa significaria posar al carrer 2.200 taxis més que un dia normal, és a dir, prop de 10.500 cotxes.

Els proposen recuperar en quatre anys el sou perdut

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) proposa als treballadors de metro i bus recuperar en quatre anys l'IPC acumulat des del 2011 i que l'empresa de transports públics ha decidit congelar-los enguany. La direcció de l'empresa donava a conèixer ahir als treballadors la proposta en les dues reunions per separat que van tenir lloc amb la mediació del director general de Relacions Laborals de la Generalitat. L'empresa considera la proposta una solució de futur que garantiria els llocs de treball, el servei i les remuneracions salarials, però els sindicats ho consideren un punt de partida insuficient, tenint en compte que l'operador públic incompleix el conveni laboral congelant-los els sous. Fonts sindicals asseguren que l'empresa haurà de fer passos més profunds perquè es pugui arribar a un acord que consideren difícil. De moment mantenen com a condició per acceptar la congelació que l'empresa justifiqui documentalment la necessitat d'aquesta mesura i l'esforç salarial que la direcció manté que han realitzat els alts directius. En aquest sentit, afirmen que inicialment TMB volia reduir en 15 milions la massa salarial i ara ja es conforma amb 6. Fonts de l'empresa, per la seva part, també consideren que serà dur arribar a un pacte, que s'hauria de produir aquesta setmana, perquè els sindicats han convocat vaga coincidint amb el Congrés Mundial de Mòbils que comença dilluns. La congelació salarial dels treballadors de bus i metro l'ha acordada unilateralment l'operador, com una de les mesures d'estalvi per tal de reduir enguany en 56 milions la despesa d'explotació. Les marquesines d'autobusos apareixien ahir amb cartells en què es culpabilitza l'alcalde de la vaga.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.