Infraestructures i serveis

Barcelonès

Taquilles al carrer

INICI

Les obres per modernitzar el vestíbul de l'estació de Passeig de Gràcia de Renfe fan canviar l'accés dels viatgers a les andanes i vendre bitllets al carrer

Les restriccions comencen el 16 de maig i s'allargaran uns setze mesos

Fa temps que l'estació de Passeig de Gràcia de Renfe s'està preparant per a la gran remodelació que ha de permetre modernitzar-la i adaptar-la a les necessitats dels 43.000 viatgers que cada dia hi passen. Les taquilles provisionals instal·lades als carrers Pau Claris amb Aragó eren el preludi que la gran reforma era imminent. Amb un pressupost de 12 milions d'euros, començarà el dimecres 16 de maig i obligarà a regular l'accés a les andanes. També hi haurà afectacions viàries, al carrer Aragó. Les restriccions s'allargaran setze mesos, gairebé un any i mig.

El director de serveis logístics i estacions d'Adif a Catalunya, Armando Brigos, advertia ahir en la roda de premsa de presentació d'aquests treballs de millora que es tracta “d'una obra complexa per la configuració de la mateixa estació i la seva ubicació”. Tanmateix, Adif, de la qual depèn la gestió d'aquesta parada, ha intentat minimitzar els inconvenients que es causaran als viatgers i als vianants.

Les entrades a l'estació que hi ha al passeig de Gràcia amb Aragó seran tancades durant els mesos d'obres. Tant per accedir a l'estació des del carrer com per fer l'enllaç amb
el metro, l'administrador d'infraestructures proposa fer servir les dues entrades que hi ha al carrer Pau Claris amb Aragó cantó muntanya i sortir per les que hi ha al cantó mar.

Pel que fa a l'afectació viària, se suprimirà un dels sis carrils que hi ha al carrer Aragó, més el que hi ha destinat a aparcament, que ocuparà maquinària d'obra. En una primera fase, el carril que s'eliminarà serà el del cantó mar, després el del cantó muntanya i finalment es prioritzarà el trànsit de vehicles pel tram central. Per garantir la mobilitat dels vianants es crearan, per exemple, encaminaments entre l'actual vorera i el passeig de Gràcia. Aquestes restriccions previstes per Adif han estat consensuades amb l'Ajuntament de Barcelona.

Els bitllets de Renfe s'hauran de comprar en una taquilla provisional instal·lada a l'exterior, a la confluència dels carrers Pau Claris amb Aragó. En aquest punt també es farà l'atenció al viatger.

Les principals millores consistiran a instal·lar escales mecàniques i dos ascensors per accedir des de la confluència del passeig de Gràcia i el carrer Aragó al vestíbul. A més, es col·locaran dos ascensors i quatre escales mecàniques per connectar amb les dues andanes.

L'actuació més complexa d'aquestes obres és l'ampliació del vestíbul principal, que passarà dels 650 m² als 1.550 m², més del doble respecte a la superfície actual. A banda de fer un vestíbul més dià-fan, es preveu renovar les instal·lacions de ventilació, enllumenat i protecció contra els incendis, entre altres sistemes. Per fer-ho s'hauran d'executar noves estructures perimetrals i actuar sobre les ja existents per adaptar-les a la nova configuració.

LA DATA

16.05.12
Comença
la fase més important de les obres de millora de l'estació de Passeig de Gràcia.

LA XIFRA

1.550
passarà a tenir el vestíbul principal (més del doble respecte a la superfície actual) un cop acabades les obres.

Seguretat i comunicació

Altres grans obres a Barcelona, com la del túnel del TAV a la Sagrada Família, han dotat Adif d'experiència en matèria de seguretat i comunicació. Pel que fa a qüestions de seguretat, es verificarà l'estat dels edificis situats en l'entorn de l'estació de Passeig de Gràcia. Abans de començar les obres, ja s'ha iniciat un ampli procés per inspeccionar els edificis i els habitatges a càrrec d'una empresa especialitzada en estructures. En total, es realitzaran reconeixements en una desena d'edificis situats en la confluència del passeig de Gràcia amb
el carrer Aragó, cosa que representa més de 3.400 m²
de superfície d'habitatges i locals. Durant els setze mesos d'obres, Adif portarà a terme un exhaustiu seguiment del terreny i dels edificis propers. Per això, s'instal·laran fins a 75 dispositius d'auscultació que serviran per controlar els possibles moviments horitzontals i verticals de les estructures i els assentaments del terreny.

En matèria de comunicació, Adif ha establert un pla de comunicació als ciutadans. A banda d'informar
els veïns, també s'anuncia-ran les afectacions als viatgers mitjançant senyalitza-ció vertical, cartells i informació que apareixerà en les pantalles d'incidències i que es repetirà per megafonia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.