Infraestructures i serveis

Serveis

Reparant Olot

El servei d'atenció als avisos sobre els espais públics va atendre 2.850 casos l'any passat

Destaquen els fanals fosos i els senyals en mal estat

Tres barris més actius
Sant Miquel, Pekín i el nucli antic són les zones de la ciutat des d'on es fan arribar més peticions d'intervencions a Ciutat dels Detalls.

L'Ajuntament d'Olot va atendre l'any passat 2.850 avisos a la Ciutat dels Detalls, el servei que centralitza les peticions i queixes referides a l'estat dels espais públics. El gros de les intervencions estaven relacionades amb l'enllumenat (fanals fosos, per exemple) i la senyalització viària (senyals que han caigut o s'han fet malbé), amb un 19 % del total cadascun. Un altre epígraf destacat és el de les voreres i el paviment (14 %) i el mobiliari públic (19 %). Entre les altres queixes destaquen les referides als embornals (perquè estan embossats) i les tapes de les clavagueres (perquè fan soroll en passar-hi vehicles pel cim), que va suposar el 3,6% i el 3% respectivament. Els barris de Sant Miquel i Pekín, així com el nucli antic van ser les zones que van originar més peticions. La gran majoria de les reparacions (el 80 %) s'encarreguen a la brigada municipal. La resta, depenent del tema, es deriva als tècnics d'Urbanisme de l'Ajuntament o al Consorci de Medi Ambient i Salut Pública comarcal (Sigma).

Intervenció ràpida

En la presentació d'aquestes dades, el regidor Josep Ferrés va explicar que si bé la reparació es produïa, de mitjana, al cap de 23 dies, la majoria es resolien abans de 12 dies. “L'objectiu de la Ciutat dels Detalls era atendre tots els avisos i, a més, fer-ho ràpidament, i això s'està aconseguint”, va considerar. “La nostra percepció –hi va afegir Ferrés– és que els ciutadans estan satisfets de la resposta”. Els avisos es poden fer presencialment a l'ajuntament o bé a través del lloc web del consistori (www.olot.org). Un cop s'ha solucionat la incidència s'avisa a la persona que n'havia tramitat la petició, un gest que segurament també ajuda a fer que els olotins estiguin contents amb Ciutat dels Detalls, va comentar el regidor.

El paper dels jubilats

En l'Ajuntament expliquen que noten una implicació notable dels jubilats en la feina de detectar i avisar dels desperfectes a la via pública. “Com que la gent gran sol passejar molt, s'han convertit sense voler-ho en grans coneixedors de la ciutat i alguns col·laboren fent-nos arribar la informació, cosa que va molt bé”, diuen. També es nota –hi afegeixen– que hi ha gent que ho comunica a les entitats dels barris i aquestes es posen en contacte amb l'Ajuntament. De retruc, la Ciutat dels Detalls ha d'ajudar a fomentar que els olotins s'acostumin a l'administració telemàtica. Però això encara costa potser perquè són precisament els jubilats els que més s'hi han implicat: només una quarta part dels avisos de l'any passat es van fer a través del web. “Això caldria millorar-ho”, diuen en l'Ajuntament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.