Infraestructures i serveis

infraestructures

Ryanair redueix vols a Itàlia i n'incrementa a Anglaterra

L'aerolínia preveu per a aquest hivern 22 rutes, el mateix nombre que l'any passat, però amb menys freqüències

Destaca el llançament d'una nova ruta a Rabat i l'auge també de Polònia

Ryanair està tancant definitivament el programa de rutes per a la temporada d'hivern a l'aeroport de Girona, però de moment té a la venda un total de 22 connexions, el mateix nombre que l'any passat, però amb un 17,5% menys d'operacions setmanals i diversos canvis de destinacions. Si no hi ha canvis d'última hora, es perdran sis rutes respecte de l'any passat, entre les quals n'hi ha quatre amb Itàlia, un dels mercats que, actualment, està funcionant menys des de Vilobí. I entre les sis que es guanyen, n'hi ha tres amb Anglaterra i dues amb Polònia, que són dos dels mercats que continuen anant millor.

Les rutes que es perden

Tres de les rutes de l'hivern passat que aquest any no s'ofereixen són les de Bolonya, Torí i Fes, que a la primavera es van traslladar al Prat. A més, a partir de principis de novembre tampoc hi haurà vols a uns altres dos destins italians que es mantenien des de fa anys: Trapani i Venècia Treviso. Destaca l'últim cas, que fins fa dos anys era una de les rutes amb més freqüències a l'hivern, amb un vol diari, i que l'any passat en va tenir quatre de setmanals. Cal dir, però, que és de les que té menys passatgers per vol de l'aeroport gironí.

La sisena ruta que es perd respecte de l'any passat és la de Londres Luton, que es compensa amb el guany de Londres Stansted. De fet, els dos aeroports s'han anat alternant els últims hiverns.

Les rutes que es guanyen

A més de Londres Stansted, es mantindran aquest hivern dos vols més a Anglaterra que funcionen bé a l'estiu i que feia uns anys que no entraven en les programacions d'hivern: Bournemouth i Bristol. Un cas similar és el de l'enllaç polonès de Breslau, amb una molt bona ocupació a l'estiu, i que després de quatre anys també s'ofereix de nou a l'hivern.

D'altra banda, hi haurà dues rutes noves respecte de l'estiu que es llançaran el 7 de novembre. D'una banda, l'enllaç amb la ciutat marroquina de Rabat, que s'estrena, i de l'altra el retorn del de la ciutat polonesa de Poznan, que no s'ofereix a Girona des del març del 2011.

Menys freqüències

Cal destacar la reducció del nombre de vols globals de Ryanair, ja que hi ha previstes 132 operacions setmanals (66 de sortida i 66 d'arribada), un 17,5% menys que les 160 de l'any passat. La reducció prové del fet que les noves rutes tenen només entre 2 i 3 vols setmanals, quan algunes de les que es perden en tenien més –Bolonya, 1 diari i Venècia, 4 a la setmana–, però també que 5 de les 16 rutes que continuen perden freqüències. Destaquen el cas de Maastricht que passa de 3 a 1 vol setmanal i el de Càller, de 7 a 5. Ara només Pisa tindrà vol diari. Perdran un vol setmanal l'Alguer, Colònia i Frankfurt.

Wizz Air mantindrà a l'hivern els dos vols setmanals amb Kíev

Wizz Air serà l'única altra companyia, a banda de Ryanair, que oferirà vols regulars a l'aeroport de Girona aquest hivern. Igual que l'any passat, l'aerolínia mantindrà dos vols setmanals –dimarts i dissabte– amb la capital ucraïnesa, Kíev. La ruta –que a l'estiu inclou tres vols setmanals– està obtenint uns resultats molt bons: 149 passatgers de mitjana de gener a juliol (10 més que l'any passat). Pel que fa a la ruta amb la capital romanesa, Bucarest, que també està funcionant molt bé però que ja es va plantejar només per a l'estiu, funcionarà fins al 26 d'octubre.

Un 65% menys d'operacions regulars a l'aeroport que fa 3 anys

L'aeroport gironí realitzarà aquest hivern poc més d'una tercera part d'operacions regulars de les que feia tres anys enrere. L'hivern 2010-11 hi havia arribat a haver a Girona 390 vols regulars setmanals (195 en cada direcció), mentre que la previsió actual és que a partir del novembre que ve n'hi hagi 136, un 65% menys. El descens més fort va ser l'hivern 2011-12, quan es van perdre més de la meitat de vols regulars setmanals: es va passar dels 390 de l'any anterior a 182. La reducció va continuar l'any passat (164 vols) i ho tornarà a fer aquest (136).

Cap de les noves rutes d'estiu de Ryanair continuarà a l'hivern

El funcionament per sota de les expectatives de les noves rutes llançades en aquesta temporada d'estiu ja feia preveure que cap continuaria a l'hivern, sobretot tenint en compte que de les 65 rutes actuals d'estiu només en continuaran 20 (i se n'hi sumaran dues de noves). L'aposta de Ryanair aquest estiu pels països nòrdics no ha complert les expectatives, amb males xifres per als vols a les ciutats sueques de Kalmar i Jönköping i, sobretot, amb la capital sueca, Oslo. Només destaquen en positiu les rutes a les finlandeses Lappeenranta i Tampere.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.