Urbanisme

Indignació veïnal per la demolició d'una part de l'estació de Campredó

El poble i l'Ajuntament tortosí en demanen la cessió a Adif per fer-hi un centre cívic i la futura EMD

Una de les primeres persones que van detectar la demolició de l'edifici dels lavabos va ser, divendres passat, l'escriptor campredonenc Emigdi Subirats, membre de l'associació Soldevila. Eren les sis del matí i Subirats havia de pujar al tren, un dels pocs que tenen parada a Campredó. Segons Subirats, el conjunt arquitectònic de l'estació és força singular, ja que estava format per l'edifici principal, la casella i l'edifici dels lavabos. «Era l'única estació antiga de la línia que tenia tres edificis, encara que estiguessen en ruïna», va dir.

«Aquest fet ens ha provocat molta sorpresa i indignació», va remarcar ahir l'alcalde pedani de Campredó. Joan Sanahuja va indicar que ni tan sols estan segurs de qui ha pogut ordenar l'enderrocament de l'edifici, tot i que tot indica que ha estat l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). De fet, l'alcalde pedani va assegurar que ara demanaran explicacions a Adif, ja que l'Ajuntament tortosí no tenia cap informació sobre el tema. A més, Adif no havia sol·licitat permís per fer cap tipus d'obra.

«És una pèrdua irreparable», va lamentar Sanahuja, que va recordar que el consell assessor de Campredó té la intenció de rehabilitar tot el complex de l'estació, per instal·lar-hi un centre cívic i les oficines de la futura EMD. «Estem parlant d'un edifici molt representatiu del poble, situat en una zona que ha de marcar el nou creixement de Campredó», va precisar Sanahuja. Amb tot, l'alcalde pedani va detallar que Adif encara no havia fet la cessió de l'edifici a l'Ajuntament, tot i que el tema també forma part de les negociacions obertes per alliberar i urbanitzar els terrenys que Renfe té al centre de Tortosa. «Teníem pendent de fer una proposta concreta a Adif, que volia saber quin tipus d'ús volem per a l'estació i cobrar-nos un lloguer per la cessió de les instal·lacions», va dir. Una contraprestació que a Campredó no estaven disposats a assumir, ja que l'estació està abandonada i només hi ha una sala de control automàtic als baixos de l'edifici principal.

Conveni entre Camarles i Adif per integrar tren i municipi

El president d'Adif, Antonio González Marín, i l'alcalde de Camarles, Joan Curto, van signar ahir un conveni que té per objecte la integració del ferrocarril en la trama urbana del municipi. L'acord estableix la revisió del planejament urbanístic municipal, per poder desenvolupar una unitat d'actuació de 23.000 metres quadrats en uns terrenys que són propietat d'Adif. De fet, el conveni estableix un canvi d'ús dels terrenys, que ara són zona verda, amb l'objectiu de poder aprofitar-los urbanísticament i integrar-los en el desenvolupament urbà. Això ha estat possible després de l'adequació del traçat ferroviari en el Corredor del Mediterrani, ja que s'ha variat l'eix de la via a Camarles. L'àmbit de la nova unitat d'actuació urbanística tindrà una superfície total de 23.316 metres quadrats, i el sistema de gestió serà el d'expropiació. Amb tot, l'aprofitament urbanístic del sector serà de 4.552 metres quadrats d'ús residencial, que es distribuirà en quatre zones. L'edifici de viatgers passarà a ser un equipament municipal, així com la zona verda i els vials corresponents, que també passaran a pertànyer a l'Ajuntament. A canvi, Adif només haurà de redactar el conveni del nou refugi per als viatgers de l'estació, les obres del qual també aniran a càrrec de l'Ajuntament, ja que s'inclouran en l'apartat de les despeses de la urbanització dels terrenys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.