economia
La ‘start up' de cronometratges Macsha obre una filial a Mèxic
Macsha, grup català especialitzat en la fabricació de sistemes de cronometratge per a atletisme i natació, acaba d'anunciar l'obertura d'una
filial a Mèxic. L'empresa, que últimament ha desenvolupat un panell de cronometratge per a natació que es connecta als dispositius mòbils via Bluetooth, rep el suport del pla Esprint d'Acció. Macsha té com a objectiu entrar amb força al mercat llatinoamericà i exportar-hi fins a un 30% més. La filial s'obrirà el mes que ve i se suma a les que el grup, creat el 2013, ja té a l'Argentina, Xile, el Regne Unit i Austràlia. Federico Diato, cofundador de l'empresa, va indicar que es tracta de la primera start up catalana que es presentarà a la FINA World Aquatics Convention, a Ontario, al desembre. L'empresa preveu tancar el 2016 amb una facturació superior al mig milió d'euros, un 45% més que l'any passat i Diato confia continuar creixent a aquest ritme pròxim al 50%. Per ell, un avantatge competitiu contra les grans corporacions que dominaven el sector fins ara és una “tecnologia disruptiva” fabricada a Barcelona que permet reduir els costos a menys de la meitat. Macsha exporta actualment a quinze països i vol introduir-se aviat als Estats Units.