DIES DE VI I ROSES
Els estilismes de la nit ‘cobra'
La tempesta mediàtica que ha aixecat la suposada cobra que David Bisbal va fer a una presumptament encara enamorada Chenoa en el minut més vist del concert que reunia els concursants de la primera edició d'Operación Triunfo, ha deixat en segon terme mil i un detalls dignes de comentari. Des del petó que es van fer en escena Núria Fergó i Manu Tenorio (una de les parelletes secretes de l'edició) i el que gairebé es fan Àlex Casademunt i Bustamante cantant Por el amor de esa mujer fins als estilismes.
Gairebé ningú ha comentat la part estètica d'un espectacle que és evident que es va pensar més com un concert emocional que com una trobada musical o un gran xou d'aquells que Madonna o Beyoncé han passejat pel mateix Sant Jordi. Només així s'entén que no hi hagués un coordinador de vestuari que unifiqués la imatge del grup de manera coherent. Cadascú va anar com li va semblar.
Mentre Bisbal optava per les americanes estretes i coloristes que ja són marca de la casa, Bustamante lluïa els seus looks en tendència (segurament assessorat per Paula Echevarría) i tots dos compartien pla amb les gorres d'Alejandro Parreño i Juan Camus, amb el llacet d'Àlex Casademunt i els ulls pintats estil heavy totalment fora de context de Javián.
El cas femení va deixar clar que les triunfetes no visiten les passarel·les de París. Segurament no els fa cap falta, però mai és sobrer un toc de glamur. Cadascuna ha evolucionat de manera diferent, però cap va apostar per l'avantguarda, el risc o la diversió. Tret del moment Lady Marmelade, en què l'estil burlesc que exhibien era l'adequat a la tonada, en la resta de cançons hi va haver un excés general de puntes, transparències i brillantors pròpies de patinadores artístiques sobre gel o d'anunci de bombolleta de cava.
Què li va passar pel cap a Gisela Lladó, la nostra noia Disney que ara està més guapa que mai, per cardar-se la cabellera a l'estil anys vuitanta i vestir-se amb aquells escots vertiginosos guarnits amb plomes i puntes? Fergó exercia de flamenca moderna amb volants fúcsia, Geno Machado va triar algunes peces vintage boniques, Natalia va protagonitzar el moment més refinat amb un disseny en blanc i negre llarg, i Chenoa i Rosa optaven per vestits poc afavoridors d'una firma especialista en bodes i comunions. La cantant mallorquina va dur el disseny més problemàtic de la nit, que firmava la valenciana Laura Daluna. El seu escot asimètric no va aguantar la força de la seva actuació i va anar lliscant fins que gairebé protagonitza un Janet Jackson. En adonar-se'n va exclamar amb tota naturalitat: “És que volia anar guapa i amb tot no es pot!” Com a mínim era vermell i negre, un toc anarquista que li anava la mar de bé amb l'escàndol que ha armat el seu intent de petó (o no) a Bisbal.
Ella es rebel·la davant la paranoia col·lectiva amb tuits sarcàstics i amb una col·lecció de roba pròpia on hi ha un xandall que diu “Yo en chándal no salgo más”. Des d'aquell moment de la plorera xandallera, quan Bisbal va deixar-la, han passat 12 anys esperant el retrobament de la parella. L'expectació va reunir un 27% de l'audiència davant del televisor.
Passés el que passés, el morbo era assegurat. Chenoa (i Bisbal) nega que hi hagués cobra, i els seus companys s'han passat la setmana perseguits per la serp. No els preguntaven pels estilismes, però si els voleu saber amb detall només heu d'anar als comptes d'Instagram, sobretot femenins. Per sort, a cap d'ells (homes o dones) se li va ocórrer recuperar cap d'aquells vestits de cuir amb què van cantar a Eurovisió.
Lluitant contra la febre cobra, aquests dies també hi ha hagut altres actes a la ciutat: la dona de Carlos Baute i mare recent del seu fill, Astrid Klisans, presentava la col·lecció de moda d'Intropia al passeig de Gràcia mentre Mar Flores (ara enamorada d'un milionari mexicà) apareixia per sorpresa en la gala solidària amb els nens de Guinea del cirurgià Iván Mañero. Allà vam saber que Mireia Canalda ja pensa en boda amb Felipe López: “Tenim dos fills i hem de lligar una mica les coses.” També Codorníu ha llançat la col·lecció limitada de cava Ars Collecta pocs dies després d'haver presentat el vestit a mida que li ha fet Miriam Ponsa al cava Anna inspirat en les anomenades dones mula del Marroc.