Societat

Comunicacions

Poppox, el telèfon mataroní

Situada al Tecnocampus, l'empresa ha esgotat el Poppox1 i treu el segon model

Són clars; disposen de la col·laboració d'empreses xineses solvents

A poc a poc i bona lletra. Són els creadors del mòbil Poppox. Conscients que al mercat hi ha autèntics monstres en xifres de producció, de vendes, d'imatge, ells han muntat una petita empresa. La seva targeta de presentació diu qui són: “A Poppox co-dissenyem, desenvolupem i comercialitzem mòbils i smartphones lliures sota el sistema operatiu Android. Estem ubicats en el Tecnocampus de Mataró.” El seu segon model de mòbil, el Poppox 3, el que estan venent ara, surt per 285 euros. L'anterior, el Poppox 1, està esgotat. Jordi Serra, un dels caps de Poppox, explica: “Vam començar fa tres anys: com fèiem el mòbil, com el desenvolupàvem, calia buscar els partners adequats... Hi ha una cosa claríssima, siguis més petit o més gran, és igual: necessites empreses auxiliars especialitzades que t'ajudin. Aquí no es fabrica res de mòbils. No és un tema de costos, sinó tecnològic. Tots els mòbils del món es fabriquen a la Xina.” Els reis dels mòbils? Els xinesos, “perquè han estat fent els telèfons convencionals i han fet una evolució fins arribar a l'smartphone. Samsung fabrica a la Xina. L'Iphone es fa a la Xina i totes les altres marques que circulen per Europa fabriquen a la Xina.” A la Xina hi ha moltíssimes empreses, i és clar, amb diferents qualitats. A Poppox són primmirats. Aquest any Jordi Serra ha viatjat quatre cops a la Xina. La clau és tenir els contactes especialistes adequats i escollir bones empreses. Empreses de software, que s'ocupen de posar l'android a punt per a cada tipus de mòbil; empreses de hardware, que fan diversos components; altres l'ensemblatge... “Penseu en un cotxe. El fabricant de cotxes no fa les rodes, les compra.”

Han tret dos mòbils, el Poppox 1 –que està esgotat– i el Poppox 3 –www.poppox.cat–. “Entre l'un i l'altre hem fet un salt molt alt en qualitat. Hi ha un abisme...” Tot el que es podia millorar del P1 ho han aplicat al P3. Què té el Poppox 3 que no tenen altres? En destaquem un tret. “Tothom ens deia que estaven tips que se li esgotés la bateria, i haver de recarregar-la al migdia... Per què fem una bateria més potent? Perquè qui faci servir molt el mòbil pugui arribar a casa a la nit sobrat de bateria. I això en un mòbil petit, de 5 polsades de pantalla.” Fer coincidir el que veien ells i el que veien els clients: bateria més potent, mòbil una mica més petit i equilibrat, i sentencia: “Cadascú lluita en el seu camp.”

Tenen moltes característiques que els fan atractius, però n'hi ha una que avui dia s'agraeix: l'atenció al client. Quan es truca a l'empresa sempre atén algú. Venen per internet i també atenen personalment a la seu, amb cita prèvia. A més, ofereixen un servei tècnic de reparació a Mataró i a Sabadell, i esperen ampliar-lo properament a altres poblacions. I si per la reparació s'han de quedar el mòbil, n'ofereixen un de cortesia.

I el futur? Volen ser prudents. S'han fet 4.000 unitats del Poppox 3, que ara es venen per internet i a l'empresa. Vendrien cinc vegades més a través de botigues... “Volem anar a poc a poc. El capital és cent per cent català, són els nostres estalvis. No tenim socis financers, no hi ha bancs que ens pressionin. Sabem les unitats que hem de vendre per funcionar com a empresa. Si fas les coses bé, un bon producte i prestes un bon servei...”

LES FRASES

Samsung fabrica a la Xina. L'Iphone es fa a la Xina, i totes les altres marques que circulen per Europa
Jordi Serra
soci fundador de poppox
El capital és cent per cent català, són els nostres estalvis. No hi ha bancs que ens pressionin
Jordi Serra
soci fundador de poppox
5
polsades de pantalla,
una mica més petit que el primer mòbil que van fer. La bateria és molt més potent.
4.000
unitats del Poppox 3.
No donen dades de com van les vendes, però estan contents. Bon senyal.

Característiques de la casa

Els clients estan encantats amb la durabilitat de la bateria. És un tret que els diferencia de la competència, comenta Serra. Bateria de bona qualitat, en un mòbil més petit –l'anterior era de 5,5 polsades–, i molt resistent. S'han multiplicat per sis les vendes. Hi ha aspectes tècnics, doncs, amb els quals competir. El fet de ser un mòbil equilibrat, en el sentit que vagi ràpid, que no falli, que no es reiniciï. “Vam dir que hi ha un mercat, el de la gent que vol un mòbil amb unes prestacions determinades.” Hi ha un segon punt que els pot fer especials, i és el servei que ofereixen al client. Directe. “Quan les persones truquen a l'empresa se'ls respon.” I Serra hi afegeix un tercer aspecte, l'emocional. La granota àgil, dinàmica, que identifica Poppox es va carregant de bones vibracions. “El Poppox atrau, hi insisteixen. Una marca és com una capsa buida, que s'ha d'omplir d'emocions, de sensacions, de percepcions, d'allò que opina la gent. Si les percepcions són bones, la imatge es fa d'allò més interessant.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]