Una vida dedicada als cotxes de curses

Tecnitoys, fundada a l'any 1997, té la llicència de Scalextric per a un munt de països, com ara la Xina, on ha obert botiga

Enguany Tecnitoys no ha tingut por de corregir les previsions i de preveure fins i tot una lleugera reducció de la facturació «per poder anar més tranquils», segons les paraules del seu conseller delegat, Sergi Pastor, que desmenteix que les coses «vagin malament» dins l'empresa. «Però certament és un bon moment per aturar-nos, posar la companyia en ordre, estabilitzar totes les xarxes i allò aconseguit fins ara, no assumir cap nou risc i permetre la nostra expansió en un any en què les circumstàncies siguin més bones», explicava. Scalextric és present a Europa, als Estats Units, a Mèxic i a la Xina. De fet, segons Pastor «el sector de la joguina mai té un mal any» perquè sempre se'n compren, d'un preu o d'un altre, sobretot en dates assenyalades, com són els aniversaris i el Nadal. De totes maneres, conscients que el seu producte és d'un preu més alt, han preferit prioritzar la prudència sense alterar la qualitat del producte. «Tenim una marca, que és potser el més important, tenim un producte molt bo, tenim un departament d'R+D molt bo i una estructura molt variada, per la qual cosa aguantem molt bé», assegura Pastor.

Amb tot, l'any 2009, malgrat ser un exercici prudent, Tecnitoys ha cobert una fita important i ha obert la primera botiga al món, i no pas a tocar de casa, sinó a la Xina. Inaugurada a l'octubre, la botiga, de 70 m², està situada en el centre comercial Times Square de Xangai, i representa el desembarcament definitiu en el mercat xinès, on també es vol anar desplegant tant a Pequín com a Hong Kong, i situar el producte (que a la Xina i als Estats Units, es ven amb la marca SCX) a la part més alta del nivell de consumidors. «La companyia neix amb la vocació de ser cada vegada més gran, perquè és l'única manera d'optimitzar tots els processos i volem aprofitar que a l'Estat espanyol, hi tenim una quota de mercat del 70% per poder-nos expandir», diu Pastor. «El joc de l'slot agrada a tothom, a totes les cultures», defensa.

A part de l'expansió geogràfica, Scalextric també se centra en la del producte. El 2008, va treure al mercat Scalextric MotoGP, el circuït Pit Box Digital i, el mateix any, el circuït C3 F1.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.