Barcelona concentra els esdeveniments de moda per potenciar The Brandery

La segona edició de The Brandery tindrà uns companys de viatge còmplices. Del 25 al 29 de gener, es farà el saló que l'Ajuntament i la mateixa Fira de Barcelona van impulsar per substituir la multitudinària Bread & Butter, de moda urbana, que va decidir tornar al seu Berlín natal. Ahir, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va voler demostrar la voluntat municipal de donar suport als dissenyadors i industrials de la moda de la ciutat «per sumar». Des de l'Ajuntament, que disposa des de fa relativament poc d'una oficina per atendre les demandes del sector de la moda, es pretén que les iniciatives acabin destil·lant-se en plataformes per «poder multiplicar» l'èxit de cada una de les accions, deia pedagògic, ahir, Hereu.

Del 25 al 29 de gener es farà coincidir The Brandery, 080 Barcelona Fashion (que fomenta els dissenyadors emergents amb el suport de la Generalitat), Moda FAD (que posa atenció en el talent de les escoles de moda) i, fins i tot, la Moda al Carrer (l'impulsa la Fundació Barcelona Comerç per fer desfilades als barris). Hereu aposta perquè la moda mantingui actuacions durant tot l'any, com ara la fira de moda nupcial o accions privades que complementin aquestes setmanes puntuals.

The Brandery passarà de les 113 marques del juliol a unes 150 aquest mes de gener, segons va avançar Hereu. És una xifra encara justa però que manté la mirada en ser un saló de moda urbana d'abast internacional i que té una notable presència per ser només la segona edició. The Brandery repetirà al juliol.

Hereu promet constància

En els últims anys, hi ha hagut molts canvis en el foment del sector de la moda a Barcelona (arran de la divisió en la Passarel·la Gaudí Barcelona). Ahir, l'alcalde de la ciutat reconeixia que l'Ajuntament posarà constància a les seves apostes. El consistori té clar que no ha de substituir ni el risc, ni la creativitat dels dissenyadors i les empreses però sí que vol ajudar a crear un marc d'actuació. I és que, en paraules d'Hereu, «Barcelona necessita un sector de moda potent, i alhora, aquesta indústria necessita una ciutat que cregui en la moda». L'alcalde reflexionava obertament ahir: «Com s'ha aconseguit que Barcelona sigui capital mundial de la moda nupcial? Amb creativitat i constància.»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.