Eurocopa: l'oasi català
La competició desperta menys interès a Catalunya: els partits tenen set punts i mig menys de quota que en el conjunt de l'Estat, i es nota més en els que juga ‘la roja'
Tots els partits han tingut quotes molt més altes en el conjunt de l'Estat que a Catalunya
L'Eurocopa està donant, com era previsible, uns alts rèdits d'audiència a Mediaset, sobretot a Tele 5 però també ho ha fet a Cuatro, sobretot en els partits que no van coincidir en horari amb els de Tele 5. Les dades d'audiència, però, revelen que a Catalunya hi ha molt menys interès que a la resta de l'Estat. Tots els partits han tingut quotes més altes en el conjunt estatal que aquí.
En la fase de grups, els partits emesos a Tele 5 van tenir a l'Estat una mitjana d'un 36,5%, més de nou punts més que a Catalunya, on van registrar un 27,3%. A Cuatro, els partits van obtenir una mitjana a l'Estat d'un 15,8%, i a Catalunya cinc punts menys, un 10,8%. Pel que fa a quarts de final, la diferència ha estat encara més gran, de deu punts: un 47,9% a l'Estat i un 38% a Catalunya. Si ho sumem tot, els partits de l'Eurocopa de moment acumulen a l'Estat un 29,2%, i a Catalunya, un 21,7%, set punts i mig menys de quota.
La mínima diferència entre la quota estatal i la catalana –a banda dels pírrics resultats de l'Itàlia-Irlanda, que es va emetre a la mateixa hora que un partit de la roja– va ser en el partit inaugural, que va tenir un 21,3% a l'Estat i un 17,6% a Catalunya, 3,7 punts de diferència.
En canvi, a Catalunya els partits de la roja estan tenint xifres notables, però amb quotes d'entre 13 i 17 punts inferiors a les estatals en la fase de grups –a quarts la diferència va ser de només 9,6 punts pel menor consum–, i s'estan quedant lluny dels índexs dels grans partits del Barça. Per fer-nos una idea, el més vist, l'Espanya-Croàcia, en va tenir 1.850.000 i un 55,8%.
Només aquesta temporada el superen clarament el clàssic de lliga del desembre (2.317.000 i un 67,9%), les dues semifinals amb el Chelsea (2.313.000 i un 62,8%, i 2.497.000 i un 66,9%), i la final de copa (2.228.000 i 65,6%). També el guanya en espectadors el Milan-Barça de la fase de grups de la Champions del novembre (1.860.000).