La seu electrònica de l'Ajuntament de Terrassa permet fer 174 tràmits a través d'internet
L'Ajuntament de Terrassa va posar en funcionament l'1 de gener la seu electrònica que permet als ciutadans fer 174 tràmits a través d'internet. L'eina es basa en la llei 11/2007 del 22 de juny d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. La regidora de Serveis Generals, Qualitat i Atenció Ciutadana, Isabel Quintana, va subratllar que «l'estructura actual garanteix els principis de publicitat oficial responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat».
El tràmits que es gestionen més per internet són els del volant del padró d'habitants, la domiciliació d'impostos, la presentació de plusvàlues i les autoliquidacions de taxes per serveis urbanístics. Però també es poden demanar a través de la xarxa llicències d'obres menors, i d'aquí uns tres mesos llicències mediambientals per obrir noves empreses. En total, hi ha 204 tràmits municipals.
A la seu electrònica s'hi pot accedir a través del portal municipal o directament. A l'inici s'ha de triar un perfil: ciutadà, empreses i professionals, o associacions. Els tràmits estan classificats per categories. A més, s'inclou una fitxa informativa amb una descripció de com es fa el tràmit, quins canals hi ha (oficines o telèfon), qui el pot demanar, quina documentació s'ha de presentar, quin preu té, qui és el servei responsable.
Per gestionar el tràmit es pot fer identificant-se a través d'un certificat digital o sense identificació. Per als que no s'hagin recordat de pagar un rebut, podran fer-ho amb targeta de crèdit l'últim dia. Amb aquest sistema s'estalvia. El futur és la finestreta única i l'interoperabilitat en què el ciutadà podrà donar el permís perquè les administracions s'intercanviïn la documentació entre elles.