el reportatge

Una mona per a cada fillol

El pastís del dilluns de Pasqua no nota la crisi i una botiga de Badalona en fa de personalitzats

Ens rebia ahir a primera hora del matí. I gràcies, perquè aquests dies i fins dilluns que ve tant ell com la seva família no descansaran fins a poder enllestir tots els encàrrecs que tenen. De fet, aquests dies, la pastisseria Ferrer, situada al centre de Badalona, és un no parar de clients que volen tornar a meravellar els seus fillols amb les millors mones del dilluns de Pasqua. Molts padrins i padrines, però, han descobert que enguany, en aquesta pastisseria –que a final d'any farà el seu desè aniversari amb una gran festa de celebració–, tenen la possibilitat de fer una mona única i exclusiva per als més petits de la família: la mona personalitzada, aquella que s'acompanya de la imatge del fillol reproduïda sobre xocolata o aquella altra que està dissenyada gairebé a gust del consumidor. Així, s'aconsegueix que l'infant comparteixi protagonisme al pastís amb el seu ídol televisiu –com ara el personatge de la sèrie Patito feo–, amb el seu dibuix animat preferit –com ara Bob Esponja– o amb els colors del seu equip –com ara el verd-i-negre del Joventut–. Els avenços tècnics per fer possible aquests desitjos no tenen gairebé límit, així com la imaginació dels clients, que en alguns casos arriben a dedicar la mona a les criatures que encara són al ventre de la mare i que naixeran al cap de pocs mesos. «Per ara, tots els dissenys que ens han demanat els hem pogut fer», assegura en Ramon Ferrer, propietari del negoci juntament amb el seu germà Àlex. Potser per a aquest servei, basat en part en el domini que en Ramon té de la fotografia, el negoci té clients procedents de més enllà de Badalona, als quals fa mesos que els va arribar un catàleg perquè comencessin a escollir entre les novetats de l'any.

En aquest sentit, els temps també canvien i el que fa 20 anys era moda, ara ja no ho és tant. En Ramon dóna fe d'aquesta evolució: «Abans l'imprescindible era el pastís i l'ou de xocolata era secundari. Ara, aquesta tendència s'ha invertit i fem figures extraordinàries, de dimensions i motius diversos.» Molts dels que es veuran dilluns que ve en la majoria de llars catalanes consistiran en ídols infantils com ara Hannah Montana i futbolístics com ara Messi i Iniesta marcant al camp del Chelsea, així com figures televisives animades com ara Trancas i Barrancas i dibuixos com per exemple la Hello Kitty. Tot plegat, una temàtica que desperta la mateixa il·lusió entre la canalla... i gairebé el mateix volum de vendes que altres anys, tot i la crisi. A Ferrer Pastissers s'arribaran a vendre prop de 3.500 mones de xocolata, de preus que van dels 3 als 220 euros. «La gent pot anar menys a missa i viure amb menys fervor aquests dies, però no s'està de mones. De fet, hem fet curt amb les mones grans, que pensàvem que no es vendrien tant perquè són més cares», explica en Ramon mentre controla pel portàtil la feina feta a l'obrador que té al barri de Sant Crist, on aquests dies treballen a corre-cuita el doble d'empleats que en altres èpoques de l'any.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.