Mor l'actor i doblador Miquel Cors
Es va fer popular perquè era l'Antonio de «Poblenou», acabava de tornar al teatre després de deu anys de silenci forçat
Miquel Cors estava emocionat en el seu retorn als escenaris. En la roda de premsa al TNC es meravellava de l'assistència de periodistes en una roda de premsa de teatre. Ell sempre serà una referència a TV3, pel fet d'haver protagonitzat la primera telesèrie de la cadena. Era l'Antonio Aiguader de Poblenou. La vida de l'actor havia començat molt abans, de cantautor, musicant Pere Quart, el 1968. Va enregistrar cinc discs. El seu primer treball com a actor va ser la interpretació de Bestiari de Pere Quart, el 1972. Durant els 25 anys següents interpretaria papers en obres com ara Granja animal, de George Orwell; El somni d'una nit d'estiu, al saló Diana (1977); L'òpera de tres rals, de Brecht (1984); La filla del carmesí (1987); Ondina, amb la companyia de la seva companya Sílvia Munt (posteriorment faria parella amb Nina); Un dia, de Rodoreda (1993), dirigida per Calixto Bieito, i moltes altres. També va treballar com a doblador posant veu a Burt Lancaster o Marlon Brando. Com a actor de la gran pantalla destaquen dos treballs: Mi hermano del alma, de Mariano Barroso (1994), i El truco del manco, de Santiago Zannou (2008).
La directora Marta Angelat recordava ahir que Miquel Cors sempre havia estat rebel. Per això no es fa estrany que fos un dels artífexs de l'ocupació del Born a càrrec del grup de treballadors de l'espectacle, ni tampoc que en el pregó del 1994 de Valldoreix comparés el llavors alcalde de Sant Cugat, Raimon Aymerich (present a l'acte), amb un faraó perquè considerava que la construcció del futur teatre auditori Sant Cugat era la seva piràmide particular. Cors també va intervenir, als setanta, en la transformació del Casino de la Floresta en un casal obert a nous aires amb Jaume Sisa, Gato Pérez o l'Orquestra Plateria.
«Aquests últims mesos ha estat feliç»
Miquel Cors va tornar als escenaris el gener passat, com a actor. El 2002 ja havia fet un intent (com a autor i director, amb el sobrenom de Parrí Meya) en una peça que s'assajaria a Tiana: El vodevil del dos mil. Angelat recorda que en les darreres sessions al Teatro Español de Madrid d'Escenes d'un matrimoni/Saraband, a Cors se'l veia molt entregat. Sabia que se li acabava tornar a pujar a escena. L'oportunitat l'havia aprofitada. Per Angelat, l'oferta «va ser com tornar a viure, el que em queda és que sé que aquests últims mesos ha estat feliç». Recuperar l'escenari també li va permetre repescar amics.
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 29-05-2010, Pàgina 30
- El Punt. Barcelona 29-05-2010, Pàgina 30
- El Punt. Camp de Tarragona 29-05-2010, Pàgina 30
- El Punt. Comarques Gironines 29-05-2010, Pàgina 37
- El Punt. Penedès 29-05-2010, Pàgina 30
- El Punt. Maresme 29-05-2010, Pàgina 30
- El Punt. Vallès Occidental 29-05-2010, Pàgina 30