El Festival de Cadaqués homenatjarà Picasso, Django Reinhardt i Zappa
Buika, Els Pets i Omara Portuondo actuaran a la 39a edició, del 31 de juliol al 7 d'agost
Un festival amb qualitat i bon gust. Així va definir ahir Joan Borrell, alcalde de Cadaqués i president del consell assessor del festival, la seva edició 39.3, que es va presentar a la Fontana d'Or de Girona per simbolitzar la col·laboració de Caixa Girona, que patrocina el concert inaugural: una col·laboració inèdita entre la formació barcelonina de cambra Murtra Ensemble, formada per 22 músics joves, i la palafrugellenca i gairebé ubiqua Sílvia Pérez Cruz, que interpretaran un programa elaborat per encàrrec del festival per rememorar el pas de Picasso per Cadaqués, l'estiu del 1910: una estada que també es recordarà en els pròxims mesos amb una exposició al Museu de Cadaqués i altres activitats.
Amb un pressupost de 350.000 euros, en la línia de l'any passat, i un concert menys que el 2009, el festival aposta per un aforament mitjà –601 localitats a l'olivar de sa Conca– i unes entrades de preu ajustat: de 20 a 45 euros. Aquest any s'estrena un abonament per als vuit concerts que costa 150 euros i que els socis del club de cultura Tresc podran adquirir per 75 euros. A més, hi haurà l'opció d'anar gratuïtament amb una embarcació des del centre de Cadaqués (riba d'es Poal) fins a sa Conca.
Musicalment, el festival és eclecticisme pur: des de l'afromallorquina Buika a Els Pets, que prepararan un format especial i «irrepetible» per a l'ocasió, passant per la reinterpretació del Make a jazz noise here de Zappa que farà el quintet valencià de vent Spanish Brass Luur amb reforços. I també hi haurà la desbordant energia de la cubana Omara Portuondo, la delicadesa de la cantant i arpista Arianna Savall, el merescut homenatge a Django en el seu centenari i el talent emergent de la contrabaixista i cantant Esperanza Spalding, artista predilecta d'Obama.