Hiperdecoració respon a les exigències del mercat amb proximitat i innovació
L'empresa manté els seus productes i estocs a l'avantguarda dels últims avenços tècnics i mediambientals
La investigació en el món de la pintura pretén disminuir cada vegada més l'impacte mediambiental de les pintures. En l'actualitat ja no se'n fabriquen amb plom, però sí que encara se'n fan algunes amb resines sintètiques o de poliuretà, que s'assequen molt de pressa.
Actualment la major part de les pintures són a l'aigua, amb esmalts acrílics en lloc dels sintètics, per no haver de fer servir aiguarràs ni dissolvents diferents a l'aigua. S'han fabricat pintures que permeten, per exemple, pintar un restaurant a la tarda i que al vespre la gent hi pugui sopar amb tota normalitat, sense pudor ni molèsties.
També han evolucionat els mètodes d'aplicació. A les clàssiques brotxes i rodets, s'hi han afegit els rodets elèctrics, que fan més còmoda l'aplicació de la pintura.
36.000 colors
Les màquines per barrejar pintura fan mescles al moment, al gust de cada client. Permeten triar entre 36.000 pintures de diferents colors i bases i obtenir-la gairebé a l'instant. Aquestes màquines de mescles també han tingut una evolució important. Abans només servien per fer pintura de paret i fusta. Actualment serveixen pràcticament per a qualsevol producte a l'aigua, al dissolvent, per a exteriors...
Productes exclusius
A part de la marca de pintura Tkrom, que Hiperdecoració fabrica i distribueix en exclusiva a la demarcació de Girona, també tenen l'exclusiva de la marca PPG. La marca, d'origen nord-americà, és una de les líders del mercat en pintura de carrosseries de vehicles.
Hiperdecoració té el seu propi web (www.hiperdecoracio.cat), en què expliquen els orígens de l'empresa, les botigues que tenen, amb horaris i adreces, hi exposen algunes de les ofertes que fan i s'hi poden consultar algunes informacions del catàleg.
Atenció personalitzada
La direcció d'Hiperdecoració considera un dels seus actius principals l'atenció personalitzada que ofereix als clients. La gran quantitat de productes que es troben a les seves botigues (pintura, bricolatge, decoració...), l'ampla gamma de qualitats i preus que s'ofereixen, i sobretot l'extrema especificitat d'alguns productes (l'ús correcte de les pintures pel que fa a les formes d'aplicació i superfícies, per exemple), els obliguen a tenir un personal molt especialitzat en pintura i complements. La direcció té molt en compte la preparació dels treballadors, que fan contínuament cursets de formació, tant interns com externs, per garantir que siguin capaços de donar sempre la millor resposta a les necessitats de la clientela. Hiperdecoració intenta també oferir en cada un dels seus productes una de les millors ofertes del mercat.
La fàbrica
Hiperdecoració és un dels 27 socis d'Eupinca, una empresa situada a Cartagena (Múrcia) que fabrica la marca de pintures Tkrom. Eupinca té més de 2.000 referències en productes (pintures per a parets interiors i exteriors, per a revestiments llisos i rugosos, per a ferros, per a fusta... Actualment és la companyia que fabrica més litres de pintura plàstica a l'Estat espanyol. La marca Tkrom és una de les primeres d'àmbit estatal. En els 20.000 metres quadrats, hi desenvolupen la seva activitat, que és la producció de pintures amb base d'aigua i base dissolvent. Eupinca només fabrica per als seus socis, que abasten tot l'Estat espanyol, Portugal i Andorra. Els socis tenen l'exclusivitat de distribució de les pintures Tkrom en les seves zones respectives. A part de la fabricació de pintura, també es dediquen a la investigació, amb un departament d'R+D, que investiga en diferents àmbits: aconseguir pintures que cada vegada tinguin menys impacte en el medi ambient, que siguin cada cop més còmodes d'aplicar, que no facin tanta olor, que s'assequin ràpidament, etcètera. Eupinca pertany al grup Anadeco. Va estrenar les instal·lacions el 1991 a Castelló. A l'any 1995 es van traslladar a Cartagena on, al cap de 15 anys, han duplicat els metres quadrats de les seves instal·lacions.
Hiperdecoració, a Girona i al món
Al llarg dels 30 anys que fa que es va crear l'empresa, Hiperdecoració ha mostrat sempre la voluntat de créixer i expansionar-se. Els primers passos d'aquest procés van ser obrir botigues per la demarcació de Girona, estratègicament situades a fi que tothom tingui una botiga d'Hiperdecoració a menys de mitja hora del lloc on es troba. La finalitat d'aquesta xarxa de botigues és que els professionals, i també els particulars, puguin tenir el producte que coneixen i busquen sense haver de fer llargs trajectes. El director d'Hiperdecoració explica que «a Catalunya, més endavant probablement mirarem de continuar expandint-nos i obrir botigues en poblacions on ara no en tenim». Però també des de la fàbrica estan treballant per exportar els seus productes a l'exterior. Fa tres anys van exportar pintura al Senegal, i actualment tornen a estar en negociacions per repetir l'operació. També volen obrir-se cap als països de l'est d'Europa, i en aquest sentit estan parlant amb possibles clients d'aquests països per exportar-hi pintura. Una de les exportacions més importants fins ara, però, l'han fet aquest any. A través d'un conveni amb el govern cubà, la fàbrica va exportar pintura a l'Havana per un projecte de rehabilitació integral de la Habana vieja.
Vendes per internet
De moment, Hiperdecoració no fa vendes a través de la xarxa, però l'empresa està implicada en un projecte de venda per internet a través de l'adreça www.bricopinta.com. Des d'aquesta adreça, de manera interactiva, es poden comprar pintures d'interiors, pintures especials, vernissos, colorants, adhesius, murals, sanefes, plantilles, panells decoratius i molts altres articles. En el web de Bricopinta, també hi ha una guia de bricolatge amb consells pràctics, un diccionari i explicacions sobre com fer un estucat venecià, per exemple, o un esponjat. Bricopinta no és Hiperdecoració però hi ha una vinculació accionarial directa entre totes dues societats. Mallart destaca que «un dels principal avantatges d'internet és la comoditat per al client, ja que li porten el producte a casa». A més, conclou que «la xarxa és una àrea de negoci que ha d'anar a més».
«Volem fer créixer l'empresa i l'equip humà que la forma»
Mallart referma la voluntat de continuar el procés d'expansió d'Hiperdecoració quan la situació econòmica ho permeti
Jordi Mallart fa tres anys que és el director d'Hiperdecoració, l'empresa familiar que va crear a Olot el seu pare el 1981 i que actualment té vuit botigues per la demarcació de Girona i el Maresme.