Societat

Marta Màdico

Professora d'educació infantil

“Els nens fan mala lletra, perquè escriuen poc”

La Marta Màdico Joven fa vint anys que és mestra d'infantil i primària. Ensenya anglès i la seva experiència li ha permès idear uns quaderns de cal·ligrafia en aquest idioma per a nens de P4 a 4t de primària

Com se li va acudir fer llibres de cal·ligrafia en anglès?

La mare d'un nen de 4t de primària estava preocupada perquè el seu fill tenia molt mala lletra i em va demanar que li fes fer cal·ligrafia. Em vaig preguntar... ha de fer cal·ligrafia? Coneixia una plana web que permetia inventar frases i vaig poder fer cal·ligrafia en anglès, substituint mi mamá me mima mucho per my name is Pol.

I en anglès els agrada més?

Sí, perquè és nou. Vaig estar un any donant feines de cal·ligrafia en anglès que havia preparat jo.

No trobava aquest material
a les llibreries?

No, els anglosaxons no tenen aquests quaderns perquè fan
lletra tipus script, separada.
Com que era un material que no existia em vaig animar a fer un quadern de prova i presentar-lo
a les editorials. Salvatella va mostrar interès de seguida i ha publicat 12 quaderns pensats per a nens de P4 a 4t de primària.

És una manera d'aprendre
anglès?

Sí, perquè hi ha paraules i frases que els alumnes coneixen de les classes d'anglès de l'escola.

Així, és un material per a la
classe d'anglès?

Més aviat l'aconsello com a
material per la tutora, perquè
els alumnes puguin treballar
la lletra i, a més, l'anglès.

Els nens de P3 ja aprenen anglès. Però, s'ensenya bé l'idioma?

Fan falta professors ben preparats per poder fer classes de qualsevol matèria en anglès. A banda de l'anglès, els alumnes fan alguna altra assignatura en aquest idioma, però poca cosa més.

Això és suficient?

No. En una classe de 25 infants, quanta estona parlen en anglès? Quan surten de la classe l'anglès s'ha volatilitzat. L'escola no pot assumir-ho tot, i menys encara amb professors poc preparats.

Tan mal preparats estan...

Quan un professor ha de fer classe de qualsevol matèria en anglès, se li pregunta si es veu capaç de fer-ho. En canvi, mai se li pregunta
si pot fer llengua castellana.

Què caldria perquè els nens
sabessin bé anglès?

Que estiguin bombardejats per aquest idioma com ho estan pel castellà. Els nens haurien d'escoltar la tele en anglès, haurien de sentir parlar algú pel carrer en anglès... Però no és així. En canvi, des que tens un any, en algun
moment sents parlar castellà i
per això l'acabes dominant.

Els alumnes fan bona lletra?

No, perquè cada cop fan servir més l'ordinador i escriuen poc.

Per fer bona lletra haurien de
fer més cal·ligrafia? Repetir
moltes frases?

I ara! S'ha de ser constant. En aquests quaderns les paraules i
les frases es repeteixen quatre
vegades com a màxim i sempre s'acompanyen de dibuixos bonics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a