Societat

ANTONI ESCUDERO

PRESIDENT DE LA FEDERACIÓ D'HOSTALERIA DE LA DEMARCACIÓ

“És de lògica exigir a Abertis un bon servei”

El president de la patronal diu que, després de quatre anys d'obres a l'AP-7, es formen cues de fins a quatre hores a la darrera sortida

Enviarà una carta al president de la concessionària i a la Generalitat

Màxim responsable de la federació d'hostaleria de les comarques gironines, que està formada per deu associacions comarcals i locals. I les deu associacions tenen entre els seus associats hotels, hostals, càmpings, restaurants, bars, cafeteries i sales de festa. La federació té més de 1.500 empreses federades.

Els hotelers gironins han fet públic un comunicat molt dur acusant directament la concessionària de l'AP-7, Abertis, “d'assaltar” els usuaris dels peatges amb l'únic objectiu d'enriquir-se sense tenir en compte el servei.

Han rebut, per part d'Abertis, algun tipus de resposta a aquesta denúncia pública?
No, ells no s'han posat en contacte amb nosaltres. Però nosaltres tenim previst enviar-los properament una carta en aquests mateixos termes. A Abertis i també el govern de la Generalitat.
A què es deu aquest to que fan servir en el comunicat?
Durant els darrers quatre anys hem estat callats perquè s'estaven fent obres i no podíem dir res a pesar de patir-ne les conseqüències. Però és que resulta que, un cop acabades les obres, i ara que hi ha tres carrils per banda, en comptes de millorar el servei, va i l'empitjoren traient personal dels peatges i substituint-los per màquines expenedores! Un sistema que l'únic que fa és alentir el procés de pagament i fer que, en el darrer peatge de Catalunya, es formin cues de fins a 27 quilòmetres. Estem parlant de tres o quatre hores de cua, que afecten autocars en què viatja gent gran i de cotxes amb mainada. Es tracta d'una via caríssima que a canvi dóna unes prestacions mínimes. És de jutjat de guàrdia!
En el comunicat mantenen que això podria acabar foragitant els turistes.
Hem de tenir en compte que la majoria de turistes que vénen a les comarques gironines en cotxe, o que entren a Catalunya per la Jonquera, procedeixen de França. Quan nosaltres anem, per posar un exemple, a Eurodisney, a París, circulem amb normalitat i ens posen al nostre abast tots els mitjans per facilitar-nos les coses. És de lògica que aquí s'actuï de la mateixa manera, que es faci una previsió i una planificació dels recursos atenent, per exemple, el calendari de festius de França. I activar, en determinades dates, un pla de xoc. No hem d'oblidar que el turisme és, ara per ara, la principal activitat econòmica de les comarques gironines.
Han fet arribar a Abertis aquesta seva preocupació?
Temps enrere vam enviar una carta al president d'Abertis exposant-li que no trobàvem lògic que a la sortida 3 de l'AP-7 entre la Jonquera i Figueres hi hagués un accés per als usuaris de Via-T compartit amb els que paguen amb targeta. I ens van respondre que les coses ja estaven bé així perquè estadísticament les transaccions diàries fetes pel Via-T representen únicament un 2%. No es van fer gens de cas. La bona atenció a l'usuari sempre queda en un segon pla.
Solidaritat Catalana per la Independència ha expressat el seu suport a les crítiques envers la gestió dels peatges per part d'Abertis.
Agraeixo el suport rebut de Solidaritat, però vull deixar molt clar que des de la Federació d'Hostaleria de les Comarques Gironines no tenim cap intenció de fer campanya perquè els usuaris deixin de pagar els peatges de les autopistes, sinó que el que exigim són uns serveis que funcionin correctament i que prestin una bona atenció.
Han rebut més de mostres de suport?
Sí, trucades i correus electrònics de gent vinculada al món de l'hostaleria.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.