Societat

Col·lectius

Residències per a gent gran, pendents de cobrar serveis

La patronal del sector de la dependència alerta que hi ha centres que encara no han cobrat les factures de l'octubre

Afirma que no tenen informació dels departaments de Benestar i Economia

La patronal del sector de la dependència (ACAD-CAT) va alertar ahir que un 10% de les residències concertades de gent gran de Catalunya continuen sense cobrar de la Generalitat els serveis prestats durant el mes d'octubre, i “el més preocupant” és que “no han rebut cap resposta ni informació” ni del Departament de Benestar Social ni del d'Economia.

Lluís Bou, portaveu de la patronal, va detallar ahir que havien enviat una carta als responsables de l'Institut Català d'Assistència i de Serveis Socials (ICASS) en què els sol·licitaven certs aclariments per poder fer front a aquest endarreriment, però encara no els han dit ni ase ni bèstia. El sector demana saber si és un problema puntual, i quin és el motiu pel qual algunes empreses proveïdores de serveis han cobrat i d'altres no. Bou va precisar que no ha afectat una part del territori en concret, ja que les empreses afectades són de zones diferents.

La patronal de la dependència qualifica de “deplorable” la falta d'informació de l'administració, “i sobretot en aquestes dates, ja que les empreses, durant aquest mes, han de fer front a despeses molt importants com són les nòmines extres dels seus treballadors”. El sector acostuma a cobrar a trenta dies de vista els serveis fets, i la patronal dubta que els afectats puguin cobrar les factures de l'octubre i el novembre alhora.

La patronal va assegurar: “Des del principi hem tingut un compromís de suport a l'administració catalana perquè sempre hem pensat que en el fons la culpa final no és d'ella, però els darrers fets ens fan molt difícil mantenir aquesta aposta”, afirma, i hi afegeix: “La manca d'explicacions deixa indefensos els centres i amb un sentiment de menyspreu que ni els empresaris ni els professionals no creiem que ens mereixem.”

LA XIFRA

10
per cent
dels centres concertats del sector de la dependència no han cobrat els serveis prestats a l'octubre.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]