Societat

Altre cop indignats i... resignats

Els usuaris de Renfe reclamen que es millori un servei que té incidències cada dia

La mancança en casos d'avaria és l'absència d'informació real per buscar solucions en altres transports

La indignaciói la resignació, sentiments constants entre els usuaris de Rodalies

Els usuaris de Renfe Rodalies ahir estaven indignats i resignats amb els ja constants retards dels trens. Durant les primeres hores del matí la incidència va afectar els usuaris que es desplaçaven per anar a treballar o a estudiar amb retards de més d'una hora. Els que tornaven a la tarda encara es mostraven descontents amb el servei i sobretot amb la falta d'informació proporcionada durant el llarg del dia. Tot i que el servei ja estava normalitzat, a l'estació de Plaça Catalunya les pantalles informatives amb els horaris de cada tren no funcionaven i la resignació dels usuaris anava en augment.

“No t'informen de res i tampoc mostren interès a fer-ho, sempre és el mateix”, explicava la Namia, resignada amb el servei donat ahir a les estacions de Renfe. “Jo volia agafar el tren al matí per anar a Barcelona i uns amics que estaven a dins dels trens paralitzats m'han informat del problema, i en canvi a l'estació no he rebut respostes”, explicava Kevin. En el mateix sentit s'expressaven altres usuaris cansats de la falta d'informació en les estacions i en els interiors dels trens. “Cada dia al matí ens quedem parats en alguna o altra estació esperant que ens indiquin què passa i no aconseguim rebre mai cap resposta”, explicava la Joana Ros, i afegia que més d'un cop s'ha arribat a esperar més de 45 minuts a l'andana.

Els usuaris insistien a buscar un culpable i alguns el trobaven en el govern estatal. “Som el país que lluita i treballa més i alhora rep menys”, explicava indignada la Conxita. “Aquí ens tenen abandonats, els trens que no serveixen els envien tots cap aquí, és la manera de fer del nostre país veí”, afirmava Josep Soler. Pocs usuaris entenien d'on provenia la incidència que havia paralitzat el servei durant el matí i acceptaven resignats els problemes i retards constants. “El problema és que no és només una incidència puntual, això és dia sí i dia també. És molt vergonyós”, denunciava la Conxita.

La indignació dels usuaris augmentava amb els preus dels bitllets de tren. “Els preus són molt alts i no podem pagar tants diners quan ho comparem amb aquest servei que ens proporcionen”, explicava la Namia, i remarcava: “He reclamat molts cops que em tornin l'import del bitllet quan el tren es retarda més de quinze minuts i no me l'han volgut tornar.”

Quan un tren de Rodalies de competència de la Generalitat té un retard superior als quinze minuts els usuaris afectats poden optar per reclamar una Devolució Xpress a l'estació d'arribada. Se'ls entrega un bitllet de la mateixa categoria del tren del viatge afectat que es pot utilitzar en un període màxim de trenta dies. És imprescindible entregar el bitllet comprat a l'estació d'origen en un termini de 24 hores.

El problema s'agreuja quan aquesta informació no es facilita de manera ràpida i clara als usuaris afectats per aquests retards que superen els quinze minuts i tenen dret a devolució. Molts dels usuaris asseguren que no sabien que es pogués reclamar el bitllet i que ningú els hi havia donat aquesta informació anteriorment.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.