sitges
La Casa Bacardi s'instal·la al Mercat Vell durant un termini mínim de dos anys
L'empresa d'elaboració de begudes alcohòliques explica les seves arrels sitgetanes a través de visites personalitzades que ja es poden concertar
La història del sitgetà Facundo Bacardi i de la seva família, el seu rom i el seu esperit empresarial a una llunyana Cuba tornen a Sitges, ara de manera permanent: la bona experiència de l'Acadèmia Bacardi, l'exposició temporal que va atraure 4.000 visitants mentre va estar instal·lada al Palau Maricel el 2009, va convèncer l'Ajuntament i l'empresa per crear una mostra estable. El Mercat Vell de Sitges, a la plaça de l'Ajuntament, ha estat l'edifici escollit a través d'una concessió administrativa municipal a l'empresa per un període de dos anys, que es podria allargar, segons l'alcalde, Jordi Baijet.
El vincle de la família Bacardi i Sitges, el procés d'elaboració del rom, i una classe de preparació de còctels com ara el mojito centren l'atractiu de la proposta. L'alcalde i el president de Bacardi Limited, Seamus McBride, van inaugurar l'exposició ahir al migdia. Baijet va destacar que el projecte encaixa amb la voluntat d'“implantar art, cultura i modernitat” al nucli antic, i que la inversió ha anat a càrrec de l'empresa. La “col·laboració entre públic i privat” és la ”fórmula per establir la dinamització”, segons l'alcalde. McBride va assegurar que la mostra, única a Europa, és “un homenatge a la història de Sitges, i als seus fills”.
Les visites a l'exposició han de concertar-se prèviament. Les entrades costen 5 euros i poden adquirir-se al web www.casabacardi.es, a Turisme de Sitges o a l'entrada del Mercat Vell.