Successos

SABADELL

Els nous radars de la Gran Via encara no funcionen

Les caixes s'hi van instal·lar fa uns deu mesos en tres pòrtics, però els aparells encara no han entrat en servei

L'Ajuntament farà una campanya informativa abans de començar a sancionar

Els radars que es van instal·lar l'octubre de l'any passat a la Gran Via de Sabadell encara no funcionen. Gairebé deu mesos després que l'empresa adjudicatària pengés tres caixes als pòrtics dels túnels 5 i 7, en sentit nord, i al 2, cap al sud, fonts municipals van admetre ahir que encara no s'ha començat a multar els conductors que corren massa en aquesta artèria viària. Els radars han de controlar els sentits amb doble carril, per evitar que els vehicles sobrepassin la velocitat màxima de 50 km/h. Tot i això, la mesura va provocar la indignació de molts conductors, i bona part d'aquests la van manifestar al Facebook.

El projecte incloïa inicialment la instal·lació de fins a set caixes, una per pont, on es posaria un radar de manera aleatòria i itinerant. L'objectiu de la mesura era dissuasiu. L'Ajuntament de Sabadell ha confirmat que quan l'aparell entri en funcionament es farà una àmplia campanya informativa abans de començar a enviar les multes.

Tot i que fonts municipals no han pogut confirmar el motiu del retard, el llarg procés de certificació que han de passar aquests tipus d'aparells al centre estatal de metrologia podria haver estat una de les causes de l'endarreriment. Sense anar més lluny, a Terrassa, els inspectors d'aquest centre van trigar cinc mesos a desplaçar-se per fer les inspeccions dels aparells i de les caixes. A més, els certificats també es van endarrerir, i quan van arribar, els responsables municipals es van adonar que en els documents hi havia errors de nom d'algunes de les adreces, i els van haver de tornar.

LA XIFRA

50
km/h
és el límit de velocitat màxima permesa als conductors a la Gran Via de Sabadell.

LA DATA

22.10.09
L'empresa adjudicatària va començar a instal·lar les caixes als pòrtics dels tres túnels de la Gran Via.

Els semàfors de la discòrdia

La reforma de la Gran Via es va dur a terme l'agost de l'any passat gràcies als fons estatals, amb una inversió de 2,7 milions d'euros. Les obres van provocar un canvi històric en la mobilitat de la ciutat després de la instal·lació de quatre grups semafòrics, que impedeixen que el recorregut de sud a nord de la ciutat sigui ininterromput. La intenció és pacificar el trànsit, ja que els cotxes van més poc a poc, per la qual cosa el risc d'accidents baixa. Això sí, a les hores punta s'allarguen les cues; per aquest motiu la mesura ja té més de 9.200 detractors al portal d'internet Facebook.

La millora de la Gran Via va incloure l'asfaltatge d'un tercer carril, amb la corresponent senyalització amb pintura, a més de la instal·lació de càmeres i la reforma dels túnels amb pantalles fonoabsorbents. D'altra banda, aquesta setmana hi ha hagut talls de trànsit a la Gran Via, perquè s'hi faran reparacions de desperfectes de la calçada en els dos sentits.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.