El lector escriu

El Tramcamp i Constantí

S'ha publicat recentment l'estudi informatiu del projecte de Tramcamp, que preveu implantar en l'espai central del Camp de Tarragona un sistema de transport públic amable, àgil, còmode i ambientalment sostenible per a la millora de la mobilitat dels habitants del Camp de Tarragona, mitjançant els trens tram. Les poblacions beneficiades pel projecte són Tarragona, Reus, la Canonja, Cambrils, Vila-seca i Salou, Vinyols i els Arcs i Constantí. En espais prou cèntrics d'aquests municipis, hi haurà diverses estacions (6 a Reus, 4 a Cambrils...). En el cas de Constantí, l'estudi preveu només una estació, situada en un extrem del terme on avui no viu ningú.

El terme de Constantí resulta afectat per dues grans infraestructures que travessen el territori (l'enllaç ferroviari amb el TGV i l'autovia A-27), obres que donaran un nul servei a la gent de Constantí. Es pot acceptar l'afectació com a contribució al nostre país, com una quota de solidaritat. Però el que no es pot acceptar és que, quan es dissenyen sistemes de millora de la mobilitat en àmbits més reduïts per cobrir les necessitats de la gent del Camp de Tarragona, Constantí i els seus habitants en quedin exclosos.

En aquest sentit, cal proposar a Política Territorial i Obres Públiques l'ampliació de l'àmbit del Tramcamp perquè arribi a Constantí, al seu polígon industrial i al polígon petroquímic nord. Perquè Constantí té dret a demanar, sense complexos, que ara que es treballa en aquest projecte se'l tingui en compte.

Qui vulgui proposar-ho, tindrà facilitats per fer-ho, presentant les al·legacions a l'estudi, que es pot consultar al web del DPTOP abans del 9 d'octubre, data en què finalitza el termini de l'exposició pública del projecte.

Constantí (Tarragonès)

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.