Successos

Roben un autocar a Lloret i aturen els lladres a Canes

Els amos van poder reactivar el localitzador, que havien inhibit, i els Mossos van aconseguir que els gendarmes aturessin els lladres

Els lladres van tapar els logotips de l'autocar perquè no es reconegués

Els lladres van fer canvis a l'autocar perquè circulés de forma camuflada
Va costar que la policia francesa es decidís a aturar el vehicle
L'autocar es va dur al taller per tornar-lo al seu estat original

Un autocar de l'empresa Romà Bus de Lloret de Mar va ser robat diumenge a la nit de la campa de l'empresa i gràcies a la perícia dels amos del vehicle, que van aconseguir reactivar el localitzador que els lladres havien inhibit, i la feina insistent dels Mossos van aconseguir que els gendarmes aturessin l'autocar a l'autopista, a la zona de Canes, i detinguessin les dues persones que se l'enduien. L'autocar, que va ser trobat amb la retolació de l'empresa tapada amb adhesius, ja torna a ser a Lloret de Mar.

Es calcula que eren pels volts de les 10 del vespre quan els lladres van forçar la tanca de l'aparcament de Romà Bus, una empresa que es dedica al transport discrecional de viatgers fundada fa més de 100 anys. Els lladres van agafar les claus de l'autocar del lloc on les tenien guardades (cosa que evidencia que tenien el lloc estudiat) i es van endur un dels autocars, que només té un any i mig i que de nou costava 185.000 euros.

Cap a les 3 de la matinada, els responsables de l'empresa van rebre un avís del sistema localitzador Frotcom que tenia l'autocar que alertava d'un suposat ús inadequat dins del vehicle. Comptant que algú havia entrat a l'autocar i l'estava remenant, els responsables de l'empresa van anar a la campa i llavors van descobrir que els faltava un dels autocars de la seva flota. Tot apunta que el senyal que van rebre era equívoc perquè els lladres havien inhibit el localitzador de manera que no enviés la situació. Van alertar la policia i, des de la comissaria dels Mossos, els amos de l'empresa i els agents van començar una tasca detectivesca i una cursa contrarellotge per saber on parava l'autocar i intentar recuperar-lo abans que travessés fronteres. Cap a les quatre van aconseguir reactivar el localitzador i van comprovar que l'autocar era a la zona d'Arles, a la Provença francesa. Per tant, ja havia creuat una primera frontera i es movia en direcció nord. Gràcies al fet que un dels responsables de l'empresa parla bé el francès, van començar a fer trucades a gendarmes i comissaries locals de la policia francesa de la ruta on veien que l'autocar anava passant. Els va costar que s'interceptés el vehicle que assenyalava el localitzador perquè l'autocar que circulava per l'autopista francesa ja no anava retolat amb els logotips de Romà Bus i la matrícula tampoc era la que els Mossos donaven als policies francesos. Els amos de l'autocar i els mossos van passar molts nervis perquè costava que els policies francesos es decidissin a interceptar el vehicle que els assenyalaven perquè no els lligaven les dades que els passaven des de Lloret amb les de l'autocar que veien passar. Van moure tots els fils possibles i fins i tot van comptar amb la col·laboració d'un guàrdia civil d'Hendaia que tenia contactes amb la policia francesa. Finalment, cap a dos quarts de vuit, una patrulla de gendarmes que seguien l'autocar sospitós, després d'entreveure que a l'interior hi havia la retolació de Romà Bus, van aturar l'autocar a l'autopista, a la zona d'influència de la gendarmeria de Canes, a 550 quilòmetres de Lloret de Mar, aproximadament. I van comprovar que tenien davant l'autocar que havia estat robat, tot i que els lladres l'havien modificat perquè circulés camuflat. Li havien tapat els logotips amb adhesius blaus com la carrosseria i li havien arrencat la matrícula i n'hi havien posat una d'un autocar d'una altra empresa de Catalunya i també duien fotocòpia de la documentació de l'autocar que es corresponia amb la matrícula. Ateses les evidències, les dues persones que viatjaven a l'autocar van quedar detingudes i el vehicle dipositat en una àrea de l'autopista. Dilluns a la tarda, els responsables de l'empresa van volar en avió fins a Canes per anar a buscar el vehicle, que ahir ja tornava a ser a Lloret. L'autocar va haver de passar pel taller per treure-li les manipulacions que li havien fet els lladres, abans de tornar a fer rutes. Els amos de Romà Bus encara hauran de tornar a Canes per recollir la documentació de l'autocar, que els detinguts duien al damunt i que van aportar al jutjat com a prova.

Els Mossos continuen la investigació per aclarir quin era el destí final de l'autocar, com van aconseguir els lladres la matrícula i la documentació de l'altre autocar i si els detinguts formen part d'una xarxa més àmplia que es dediqui a robar vehicles pesants. Fa uns anys els robatoris de maquinària d'obres, sobretot retroexcavadores, eren freqüents a les comarques gironines i en alguns casos va ser possible recuperar-les gràcies als sistemes de localització GPS que duien.

3,5
hores
van estar els amos i els Mossos mirant la ruta pel GPS i fent trucades perquè aturessin l'autocar.
550
quilòmetres
havia recorregut l'autocar quan va ser aturat pels gendarmes.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.