Els dos xalets del sector de l'Arengada de Vilafant per on passarà el tren ja han estat enderrocats

Tallers Elpa està pendent de construir la nova nau per traslladar-s'hi

Les cases de l'Arengada nord que es van enderrocar fa un parell de setmanes destacaven per la imponent teulada negra, seguint un model d'habitatge centreeuropeu. Una de les cases estava habitada pel matrimoni format per Rafel Ayensa i Carme Prat, que n'eren els propietaris des que la van construir, fa 22 anys. Ells ja es van traslladar el mes de desembre passat a un nou habitatge que van adquirir a Vila-sacra. La seva anterior casa tenia dues plantes, amb cinc habitacions i garatge. Feia més de 200 m² i tenia un jardí de 3.600 m² amb piscina i hort, hivernacle i galliner. Ara tot és un pilot de runa i només queden els dos pilars de l'entrada. Igual que la casa del costat, que era de la família Santamaria

A l'Arengada ja es treballa en les obres del TAV encara que amb una intensitat menor que a la resta del terme de Vilafant, especialment entre la piscina i Palol Sabaldòria. El compromís de les empreses constructores que fan les obres de la línia del TAV i del tren convencional en aquest sector és que els treballs al voltant de la piscina estiguin finalitzats a finals del mes de juny, com a data màxima, per no interferir en la temporada d'estiu d'aquest equipament. Si no és així s'aturaran fins al setembre.

Tot i que les obres de les infraestructures ferroviàries a Vilafant estan en un punt àlgid, des del govern municipal encara es vol negociar amb Foment algunes millores que redueixin l'impacte ambiental. Per aquest motiu els responsables municipals mantindran aquesta setmana trobades amb els portaveus de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, i d'ERC, Joan Ridao, al Congrés perquè els ajudin a negociar amb Foment.

Avui s'aprova el polígon

Totes les construccions que hi ha a tocar de l'autopista i que estan situades entre la carretera d'Olot i el camí vell d'Avinyonet, al terme de Vilafant, resulten afectades de ple per les vies de tren. L'avinguda Puig Grau fa de frontissa. Tot el que hi ha entre el vial i l'AP-7 haurà de ser enderrocat. Al marge de les dues cases de les famílies Ayensa i Santamaria, també hi ha els Tallers Elpa, que, amb una vuitantena de treballadors, és una de les indústries més importants del municipi. Tant la voluntat dels propietaris com la de l'Ajuntament ha estat mantenir la fàbrica al terme municipal, i per això es va gestionar al trasllat a un polígon industrial nou que promou l'Incasol a tocar de l'N-II, al sector del Molí de l'Arròs i el Canal del Reg. Encara, però, falta completar la tramitació i després es començarà a construir la nau. Tallers Elpa té onze mesos de temps. Precisament avui la comissió de govern de Vilafant ha d'aprovar el projecte definitiu del nou espai a on es traslladaran. L'altra empresa que també s'ha de traslladar obligada pel pas del TAV és Toquima. Anirà també a tocar de l'N-II i es mantindrà, per tant, a Vilafant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.