Urgències al CAP i a l'hospital
Ha estat un encert, aproximar els serveis d'urgències a l'usuari mitjançant els centres d'atenció primària, però volia suggerir aspectes a millorar-hi. L'objectiu del servei és descongestionar les esperes d'urgències als hospitals fent que les consultes que es poden solucionar mitjançant una recepta o una petita cura puguin ser satisfetes al mateix CAP, durant l'horari nocturn o festiu. No obstant això, després d'haver esperat més de dues hores al CAP i, després de ser atesa, enviada cap a urgències de l'hospital, on he hagut d'esperar més hores i on no s'han informat que venia derivada d'urgències del CAP, em pregunto: no m'haurien pogut dir al CAP, abans de l'espera de dues hores, que la meva urgència era hospitalària? En el triatge de l'hospital, no s'haurien d'haver llegit el paper que els havien adjuntat que explicava que ja venia derivada i ja tenia un diagnòstic fet per un altre metge? L'experiència d'avui m'ha fet concloure que la propera vegada aniré directament a l'hospital, perquè l'espera al CAP no m'ha servit ni per solucionar el meu problema ni per estalviar-me part de les cues de l'hospital. Proposo que els CAP disposin d'un servei de triatge seriós, capaç de discernir si la urgència és hospitalària o ambulatòria. Les urgències hospitalàries derivades des del CAP haurien de tenir algun tipus de preferència respecte d'altres urgències no diagnosticades. Si no és així, d'esperar per esperar, ho farem a l'hospital, on segur que ens solucionaran els problemes, i continuarem col·lapsant les urgències realment urgents.
Per cert, no dubto de l'estrès que puguin tenir la infermera i metgessa que atenen les urgències del CAP de Lope de Vega a Barcelona, però un tracte més amable envers l'usuari milloraria notablement el servei, o almenys l'opinió subjectiva sobre el servei.