Societat

Una bona opinió a la xarxa social pot fer guanyar 100 euros

Al congrés Comitur es va destacar que més del 80% dels usuaris d'internet tenen en compte les recomanacions que es pengen abans de reservar habitacions

Cada vegada hi ha més empreses del sector hoteler que són presents a les xarxes socials com ara el Facebook o Twitter, perquè tothom té clar que “el potencial de la xarxa és molt gran”. Però ser-hi no significa res perquè hi ha una diferència molt gran entre “ser-hi i saber usar-la”. Aquestes són algunes de les conclusions del Congrés de Comunicació i Turisme a internet, Comitur, que es va celebrar ahir a Lloret de Mar.

Entre les dades destacables del congrés hi ha que més del 80% de les persones que utilitzen internet per reservar habitació indistintament si és en hotels, cases rurals, apartaments o càmpings té en compte les recomanacions que els anteriors usuaris han penjat a la xarxa. A més, segons va assegurar ahir Guillem Santiago, director comercial de CDmon, “una opinió val 100 euros”. “És per això que la majoria de vegades és positiu ser present a les xarxes socials perquè amb poc esforç pots tenir molt”, va confirmar Prisilla Regueiro, country manager de Trivago Espanya, que va comentar que les xarxes socials són “el boca orella d'abans”. I sobre el problema de falta de privacitat que podria arribar a comportar el fet d'entrar en alguna d'aquestes xarxes socials, François Derbaix, de CEO i fundador de Toprural, assegurava “que l'usuari és qui decideix què es penja o no a la seva pàgina”.

A part de les xarxes socials, la majoria de ponents al congrés apostaven per elaborar una bona pàgina web. “Invertir en internet és rendible”, segons Jaime Ferré, soci del grup ITnet. Però per fer-ho “s'ha de tenir un bon producte”, segons va dir Sergio Aragón, de Media Marketing executive a Yahoo. Per Rafael Jiménez, que és consultor de màrqueting per internet des de l'any 1999 i gestiona campanyes de publicitat del sector turístic, com ara Vueling.com i Splendia.com, ser a la xarxa ara és moda i “ho és” però calen estratègies”.

LA FRASE

És positiu ser present a les xarxes socials perquè amb poc esforç es pot aconseguir molt
Prisilla Regueiro
trivago espanya

LA FRASE

Les xarxes socials han substituït una xerrada i s'han convertit en el boca orella d'abans
Prisilla Regueiro
trivago espanya
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.