Infraestructures

infraestructures

La ronda de Mataró no s'atura i la Generalitat ja té empresa

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques adjudica l'obra a tres constructores per 59,5 milions d'euros

La plataforma Preservem el Maresme lamenta que l'opinió del territori no compti per a res

Enmig de l'oposició, tant social com política, a la construcció de la nova ronda de Mataró, la Generalitat manté ferm el compromís de tirar endavant el projecte i ahir va adjudicar la primera fase de les obres per un import de 59,5 milions d'euros. Les feines, que tirarà endavant una unió temporal d'empreses formada per les constructores Copisa, FCC i Romero Gamero, corresponen a un primer tram dels futurs laterals, de quatre quilòmetres de longitud, des de l'enllaç amb la C-60 fins a l'accés de Mataró Oest, passat el túnel.

Segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, està previst que els treballs comencin durant el primer trimestre de l'any que ve i tinguin una durada de dos anys i tres mesos. L'actuació consistirà en la construcció de calçades de dos carrils de circulació a banda i banda de l'actual C-32, que serviran per canalitzar el trànsit local, mentre el tronc central de l'autopista recollirà el que vagi de pas. Així mateix, es remodelaran els accessos existents per tal de dotar-los de noves possibilitats de moviments i se'n farà un de nou: l'enllaç entre l'autopista i la C-60. El tram que ara s'ha adjudicat s'ha prioritzat, d'una banda, pel flux de vehicles que registra –de l'ordre dels 92.000 cotxes diaris– i, de l'altra, per afavorir la connectivitat en aquesta zona. Al projecte constructiu també es preveu l'execució de dos túnels, de 209 i 202 metres de longitud, per al pas dels laterals nous.

Conscient de la divisió que hi ha dins el mateix govern municipal entre els socis d'ICV-EUiA i ERC, el regidor d'Urbanisme, Ramon Bassas (PSC), es va limitar a destacar el fet que el departament hagi recollit les propostes que va fer l'Ajuntament per millorar el projecte i “donar més permeabilitat al trànsit de Mataró”. Bassas va recordar que, al marge de la solució adoptada, l'objectiu de la nova ronda “és alliberar de cotxes l'N-II i projectar la ciutat cap al mar”. Tot i respectar el rebuig que hi ha pels carrils laterals, el regidor d'Urbanisme puntualitza que fa quatre anys ja va haver-hi un període d'exposició pública d'aquesta obra i que va ser aleshores quan es va obrir el debat sobre la infraestructura. A més, considera que, com que ara hi ha un procés obert per presentar al·legacions a la futura ronda del Baix Maresme, els que estan en contra tampoc volen sentir a parlar de la de Mataró, ja que no deixa de ser un tram més d'aquesta nova via segregada a l'autopista C-32.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.