BÀSQUET / LLIGA FEMENINA 2
Un assaig inesperat
L'Argon supera un Lima molt motivat en un partit de tràmit
Les de Caula s'imposen gràcies a un seguit de bones defenses
La motivació va estar a punt de superar la qualitat. L'Argon va estar a un pas de topar amb la mateixa pedra però finalment va poder tombar el Lima, primer equip que va ser capaç de frenar la locomotora en la lliga aquest curs i que arribava amb tota la feina de la temporada pendent del partit d'ahir a Palau: necessitava guanyar i esperar que Ibaizàbal perdés per evitar la promoció de descens –baixa l'últim (en el grup B el Vinaròs, que es va retirar) i els dos següents promocionen. Al final, l'Uni es va trobar amb un bon assaig de cara a la fase: partit dolent, trencat i sense poder-lo controlar que s'acaba guanyant. És clar que la diferència de qualitat no serà la mateixa a Badajoz, o on els federatius decideixin.
Negatiu
Després, les de Caula van recórrer al treball defensiu per concedir només 7 punts en el tercer quart; gràcies als quals es va poder posar per davant amb un 10-0 per tancar el parcial (42-37). Però ahir hi havia un equip que s'ho jugava tot, i el Lima es va tornar a acostar aprofitant la falta de rumb ofensiu de l'Argon (24 pèrdues són massa), i les visitants ho tornarien a intentar amb un 2-7 (empat a 44, 36'); fins que una altra ràfega de bones defenses tancaria el partit: 10-3, amb triple de Pitarch a la desesperada i a esperar rivals, escenari i horaris per la fase. «Tot i que les pèrdues ens haguessin pogut passar factura, hem sabut estar centrats durant els últims minuts, contra un equip que s'hi jugava quasi tota la lliga i que ha lluitat fins a l'última pilota», explicava Anna Caula.
LA JORNADA
El Sant Adrià, el Canoe i el Zamora, els primers contrincants
«Encara que no coneguem ni la seu ni l'horari definitiu com a mínim ja sabem quins seran els rivals de grup: El Sant Adrià ja el coneixem, el Zamora és l'únic equip de l'altre grup amb una rotació àmplia i amb jugadores resolutives i experimentades i el Canoe és un grup jove que té una exterior com a referència i un joc molt semblant al nostre», deia Anna Caula sobre la fase d'ascens. L'altre grup estarà format pel Burgos, el Ferrol, el Navarra i el Viladecans. Els dos primers de cada grup es creuen amb l'ascens com a premi pel guanyador; mentre que el Badajoz en queda fora. S'ho mirarà des de la graderia?