Urbanisme

BARCELONA

L'Alt i el Baix Guinardó ja estan units per la nova ronda

Avui s'inauguren les obres que van començar ara fa dos anys

El tram comprès entre els carrers de Cartagena i Padilla ha estat un motiu de polèmica amb els veïns

El projecte de recuperació de la ronda del Guinardó, entre els carrers de Sardenya i Cartagena, s'estrenarà oficialment aquest migdia, en un acte festiu en què també es presentaran les obres d'adequació del parc de les Aigües, la façana del qual dóna a la zona reurbanitzada de la ronda. Un dels pilars de l'antiga via elevada presideix la reforma, com a testimoni de la barrera que formava l'anomenat “scalextric”, que separava el Baix Guinardó de l'Alt Guinardó.

Les obres de remodelació van començar fa exactament dos anys, el febrer del 2009, amb l'enderroc del viaducte, que es va fer amb fil de diamant. El pressupost d'aquesta fase va ser de 3,3 milions. Una segona fase, començada el novembre del 2009, ha consistit en la reurbanització de l'entorn del carrer Pi i Maragall i l'adequació dels accessos al túnel de la Rovira per la boca sud. Per a la nova distribució del trànsit s'ha optat per una rotonda de forma el·líptica. En aquesta fase s'han invertit 12,5 milions d'euros.

Tot i la nova distribució, el trànsit continua sent nombrós. Però, d'altra banda, s'ha millorat la pavimentació de zones de vianants i s'han creat àrees infantils. També s'ha renovat el mobiliari urbà, s'ha augmentat l'arbrat i s'ha fet plantació d'entapissats i de gespa.

Un altre aspecte innovador són els semàfors, la senyalització i la instal·lació d'escales i ascensors per accedir a la part superior del carrer Castillejos. Pel que fa a la mobilitat, s'ha instal·lat asfalt sonoreductor a la calçada, s'ha reordenat el trànsit de vehicles i s'han creat carrils bici nous.

Veïns en desacord

El manteniment del mur existent entre els carrers Cartagena i Padilla va provocar, l'estiu del 2009, les queixes dels veïns de la banda mar, que, amb manifestos i cartells als balcons, protestaven contra la paret de sis metres i el pas de cinc carrils de circulació que els quedava davant les cases. Van presentar un projecte alternatiu per rebaixar progressivament la paret i construir un talús vegetal però, tot i els primers intents de diàleg i la petició de l'oposició d'obrir un debat, l'Ajuntament ha tirat endavant el projecte previst inicialment.

LA XIFRA

15,8
milions
d'euros és la inversió total: 3,3 milions per a l'enderroc de les vies i 12,5 milions per a la reurbanització.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.