comerç
El Mercat del Lleó té 1.173 clients de mitjana cada dia
La despesa mitjana dels usuaris és de 50 euros, amb un perfil de dona gran que hi va a peu, compra peix i va amb carret
Més de la meitat tenen més de 50 anys i només un 5% en tenen menys de 30
El Mercat del Lleó de Girona té una mitjana de 1.173 clients cada dia, segons un estudi i recompte fet per l'Ajuntament de Girona. La tinent d'alcalde de promoció econòmica, Cristina Alsina, va assenyalar que varia molt l'afluència entre els dies laborables i el dissabte, quan el mercat rep molta més clientela. Així mentre de dilluns a divendres rep de mitjana uns 950 ciutadans, el dissabte la xifra es dispara per sobre dels 1.700 clients. Aquest recompte és l'anàlisi extret durant quatre mesos des de l'agost fins al novembre; per això, Alsina va avançar que ara es vol completar per tenir les dades anuals.
Dones grans i a peu
L'estudi fet a través d'enquestes recollides entre els mateixos usuaris ha permès dibuixar el perfil de client d'aquests establiments. Es tractaria d'una dona de més de 50 anys que sol arribar a peu fins al Mercat del Lleó, que hi va a comprar peix i fruita i que es gasta uns 50 euros per cistella.
La responsable municipal considera que amb aquesta perspectiva “cal pensar en un futur en l'obertura alguna tarda i amb una parada de bus davant del mercat municipal, amb l'objectiu de rejovenir la clientela i facilitar l'accés d'altres barris”. En aquest mandat ja s'havia escrutat la possibilitat d'obrir a la tarda, però els comerciants van declinar-ho per un sol vot en una de les assemblees, segons va explicar Alsina.
Peix i marisc, l'atracció
El peix i el marisc són els productes que més atracció generen, com ho demostra que la meitat dels clients admetin que van al Mercat del Lleó per comprar aquests productes, seguit de les fruites i verdures, que són l'objectiu d'un terç dels compradors, i un 22% hi van per les carnisseries que s'hi poden trobar. Per activitat comercial, les parades de carn i embotits són les més nombroses amb les 19 que hi ha, mentre que n'hi ha 18 de fruites i verdures i 12 de peix. Alsina considera que, malgrat que el peix sigui el pol d'atracció, “la resta fa de complement perfecte perquè el client hi trobi tot allò que busca”.